اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان یزد:

حمایت از سرمایه‌گذاران لازمه توسعه صنایع جوار معدنی است

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان یزد گفت: با همکاری مسئولان شهرستان بافق باید برای ایجاد اشتغال و توسعه صنایع جوار معدنی از سرمایه‌گذاران داخلی حمایت شود.

حمایت از سرمایه‌گذاران لازمه توسعه صنایع جوار معدنی است

به گزارش خبرگزاری فارس از بافق، محمدمهدی زارع پیش از ظهر امروز در حاشیه سفر به شهرستان بافق با اشاره به اهداف این سفر اظهار داشت: به منظور بسترسازی منویات مقام معظم رهبری و نام‌گذاری سال 91 به نام «تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی» باید با همکاری و هم‌دلی و برنامه‌ریزی مسئولان شهرستان در تحقق این امر گام برداریم.

وی با اشاره به برنامه‌های سال 91 سازمان صنعت، معدن و تجارت در شهرستان بافق عنوان کرد: چنانچه سرمایه‌گذارانی تمایل به سرمایه‌گذاری و انجام فعالیت‌های صنعتی و معدنی در شهرستان بافق داشته باشند، مورد حمایت این سازمان قرار می‌گیرند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان یزد با تأکید بر ضرورت نقش این سازمان در حمایت از سرمایه‌گذاران داخلی خاطرنشان کرد: در این راستا باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی شود که سرمایه‌گذار رغبت بیشتری برای توسعه در کنار فعالیت خود داشته باشد.

زارع با بیان اینکه در سال 91 وضعیت بهتری در زمینه اعتبارات وجود دارد، افزود: رویکرد سازمان صنعت، معدن و تجارت در استان یزد نیز در همین راستاست که سهم هر شهرستان با توجه به پتانسیل‌هایی که دارد لحاظ شده و در اختیار فرمانداران هر شهرستان قرار می‌گیرد تا بتوانند به صورت دقیق‌تر توزیع کنند.

وی از فراهم شدن زمینه استفاده سرمایه‌گذاران از صندوق توسعه ملی خبر داد و تصریح کرد: به منظور استفاده سرمایه‌گذاران داخلی از تسهیلات ارزی این فرصت فراهم شده است تا سرمایه‌گذارانی که تمایل به فعالیت در بخش‌های جوار معدنی دارند از این فرصت نیز استفاده کنند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان یزد در زمینه ضرورت فرآوری مواد اولیه در کنار صنایع خاطرنشان کرد: برای اینکه مواد اولیه در کنار معادن فرآوری شود، زیرساخت‌هایی نیاز است که باید توجه جدی به آن صورت گیرد.

زارع افزود: مسائلی از قبیل تأمین آب و گاز و فراهم کردن شرایطی که به لحاظ ریلی و جاده‌ای به امر سرمایه‌گذاری در بخش جوار معدنی در شهرستان بافق فراهم شده و این موضوع گام مهمی در ایجاد سرمایه‌گذاری در شهرستان است.

وی بیان کرد: با همکاری مسئولان شهرستان و حمایت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان یزد باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی شود که مسئله آب صنایع جوار معدنی در این شهرستان به زودی حل شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان یزد با اشاره به پتانسیل‌های شهرستان بافق تصریح کرد: زمینه‌های سرمایه‌گذاری در شهرستان بافق فراهم است که باید به موضوع به طور جدی توجه کرد و شرایط به گونه‌ای باید ایجاد شود که توقعات سرمایه‌گذاران در شهرستان برآورده شود.

زارع هم‌چنین در زمینه وضعیت سرمایه‌گذاری در شهرک صنعتی بافق خاطرنشان کرد: در این زمینه باید به دو موضوع سرمایه‌گذار شرکت شهرک‌های صنعتی و خود سرمایه‌گذار در این شرکت توجه داشت که متولی این سرمایه‌گذاری شرکت شهرک‌های صنعتی است و سازمان صنعت، معدن و تجارت نقش چندانی در اداره امور آن ندارد.

وی ادامه داد: زیرساخت‌های لازم از سوی شرکت شهرک‌های صنعتی در بافق فراهم شده که کفایت ورود سرمایه‌گذاران را دارد و طبیعتاً هر چه تعداد سرمایه‌گذاران بیشتر شود، توجیه زیرساخت‌ها نیز بیشتر است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان یزد با اظهار امیدواری در زمینه ورود سرمایه‌گذاران از مناطق مختلف کشور و استان و شهرستان در شهرک صنعتی بافق بیان کرد: با توجه به اینکه سازمان صنعت در هیئت مدیره این شرکت‌ها نقش دارد، به گونه‌ای برنامه‌ریزی می‌شود که توجه خاصی به مناطق دوردست شود.

زارع گفت: در این راستا سرمایه‌گذاران در شهرک صنعتی بافق با توجه به پتانسیل شهرستان بافق و هم‌چنین دوری از مرکز استان، مورد حمایت ویژه‌ای قرار می‌گیرند.

انتهای پیام/خ10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول