اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

منابعی در خلیج فارس فاش کردند

«مزدوران چچنی» با حمایت قطر و اردن در سوریه فعال هستند

خبرگزاری فارس: منابعی در خلیج فارس فاش کردند که جنگجویان چچنی که چند سالی است پناهندگی سیاسی در قطر و اردن گرفته‌اند اکنون با گذرنامه‌های قطری و اردنی به ترکیه و از آنجا به سوریه اعزام می‌شوند.

«مزدوران چچنی» با حمایت قطر و اردن در سوریه فعال هستند

به گزارش فارس، بر اساس شواهدی جدید، دخالت قطر و اردن در حمایت از گروهک‌های مسلح تروریست روشن شد.

منابعی در خلیج فارس به شبکه نهرین نت عراق اعلام کردند که جنگجویانی از چچن با حمایت مالی قطر برای شرکت در درگیری‌های سوریه آورده شده‌اند. درگیری‌هایی که گروهک‌های وهابی مسلح و عناصر گروهک موسوم به ارتش آزاد سوریه با حمایت ترکیه، آمریکا، اروپا و اعراب خلیج [فارس] در شهرهای سوریه انجام می‌دهند.

نهرین نت تاکید کرد که سران ارتش آزاد سوریه همه در ترکیه مقیم هستند و از حمایت آنکارا برخوردارند.

به گفته این منابع، جنگجویان چچنی مقیم در قطر، پس از شکست در طرح جدایی از چچن، حق پناهندگی سیاسی در قطر را چند سالی است کسب کرده‌اند و الان دستگاه اطلاعاتی قطر از آنان برای بی‌ثبات کردن سوریه استفاده می‌کند تا نظام سوریه و بشار اسد را ساقط کنند.

بنا بر اعلام این منابع، دستگاه اطلاعات قطر از اقدام این پناهندگان چچنی در تماس با گروهک‌های تندرو عربی موسوم به اسلام‌گرا حمایت می‌کند و آنان را در درگیری‌هایی علیه روسیه وارد می‌کند.

نهرین نت افزود: قطر این افراد را در قالب آنچه عملیات علیه رژیم کافر بشار اسد می‌خواند، به سوریه اعزام می‌کند.

نهرین نت نوشت: این جنگجویان با همکاران و دوستان خود در اردن نیز تماس گرفته‌اند تا آنان را به همکاری با خود فرابخوانند. این در حالی است که برخی از اردنی‌ها دارای اصالت چچنی هستند و چند سال گذشته حق پناهندگی سیاسی از دولت پادشاهی اردن گرفتند.

هدف تماس این افراد با همکاران خود در اردن، بسیج همه همکاران خود با ملیت‌های لیبیایی، تونسی، یمنی، سعودی و چچنی است که پیش از این هم در افغانستان فعالیت می‌کردند تا اکنون در عملیاتی مسلحانه که «غزوه پیروزی» برای براندازی نظام کفار است که منظورشان براندازی دولت علوی سوریه است.

این منابع خلیج فارس همچنین به نهرین نت گفتند که پیش‌بینی می‌شود این جنگجویان با گذرنامه‌های قطری و اردنی به ترکیه اعزام شده و از آنجه به گروهک‌های مسلح حاضر در سوریه ملحق شده‌اند که در چند شهر سوریه مانند حمص و ادلب فعال هستند.

فعالیت‌های مسلحانه به بهانه اعتراض مردمی به دولت دمشق از مارس سال گذشته آغاز شد که بر اساس اعلام کارشناسان و منابع مختلف دیپلمات، این حملات مسلحانه کاملا تحت نظر کشورهای غربی بخصوص آمریکا و فرانسه و کشورهایی مانند ترکیه و قطر و عربستان در منطقه انجام می‌شود.

انتهای پیام/.++

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول