اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

تحلیلگر سوری:

قطر، عربستان و ترکیه بزرگ‌ترین مشکل عنان در سوریه هستند

خبرگزاری فارس: سردبیر یک روزنامه سوری کشورهای حامی گروهک‌های مسلح در این کشور را بزرگ‌ترین چالش در برابر ماموریت کوفی عنان دانست و گفت که مثلث قطر، ترکیه و عربستان سعودی ماموریت او را به طور مستقیم تهدید می‌کند.

قطر، عربستان و ترکیه بزرگ‌ترین مشکل عنان در سوریه هستند

به گزارش فارس، علی قاسم سردبیر روزنامه سوری "الثوره"، کشورهای حامی عناصر تروریستی مسلح در سوریه را بزرگ‌ترین چالش در برابر به ثمر نشستن ماموریت کوفی عنان فرستاده سازمان ملل در امور سوریه دانست و گفت، مثلث قطر ، ترکیه و عربستان سعودی ماموریت کوفی عنان را به طور مستقیم تهدید می کند.

«علی قاسم» به العالم گفت: چالش‌های پیش روی ماموریت کوفی عنان همچنان به قوت خود باقی است. چالش‌هایی که منشا آن دولت سوریه نیست، بلکه کشورهایی هستند که از عناصر مسلح در سوریه حمایت کرده و به آن ها سلاح می رسانند.

علی قاسم افزود: عنان با وجود آگاهی از این چالش، هنوز نتوانسته است هیچ گونه تعهدی از سوی عناصر مسلح مبنی بر توقف اقدامات مسلحانه دریافت کند.

علی قاسم گفت: دولت سوریه با همه طرح‌های جدی برای برون رفت از بحران همراهی کرد؛ اما همواره مشکل اصلی، کشورهایی بودند که از بحران و افراد مسلح حمایت کرده و برنامه های خاص خود را در سوریه دنبال می کردند.

سردبیر روزنامه الثوره تصریح کرد: دستیابی عنان به وعده ای صادقانه و جدی از سوی کشورهای حامی تروریسم در سوریه می تواند تغییری واقعی و تاثیرگذاری در بحران به وجود آورد، در غیر این صورت اقدامات او در حد تلاش های بیهوده و بی ثمر باقی خواهد ماند.

علی قاسم افزود: برنامه ریزی ها برای دستیابی به پروتکل کاری کمیته ناظران بین المللی در جریان است، و هدف از آن تامین حاکمیت دولت سوریه و الزام دو طرف به بندهای پروتکل و تعهدات هر یک از طرف هاست.

قرار است در صورت توافق دو طرف، از 50 تا 250 ناظر بین‌المللی برای ارزیابی اوضاع این کشور به سوریه اعزام شوند.

انتهای پیام/.++

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول