اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کاشان:

فعالیت‌های بهداشتی زیربنایی و نامحسوس است

خبرگزاری فارس: سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کاشان فعالیت بخش بهداشت را زیربنایی اما نامحسوس قلمداد کرد.

فعالیت‌های بهداشتی زیربنایی و نامحسوس است

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، محمدحسین اعرابی بعد از ظهر امروز در مراسم تودیع و معارفه سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کاشان در سالن آمفی‌تئاتر دانشکده پرستاری و مامایی این دانشگاه اظهار داشت: بخش زیادی از فعالیت‌های حوزه معاونت بهداشتی در زمینه‌های آموزشی و پیشگیری فعالیت‌هایی است که در عین حال که زیربنایی است پنهان است به این معنا که در مقطع زمانی کوتاه مدت بروز و ظهور ندارد.

وی تأسیس دانشکده بهداشت و ایجاد رشته‌های تحصیلی مورد نیاز و تأمین اساتید این دانشکده را در دوران معاونت بهداشتی در جهت توسعه و پیشرفت دانشگاه علوم پزشکی شهرستان کاشان ذکر کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کاشان با اشاره به خدمات حسن الماسی معاون سابق بهداشتی این دانشگاه، از او به عنوان بنیانگذار دانشگاه علوم پزشکی کاشان یاد کرد و بیان داشت: در دوره‌ای که به سختی مجوز تأسیس دانشگاه علوم پزشکی داده می‌شد، الماسی برای تأسیس دانشگاه علوم پزشکی در شهرستان کاشان تلاش و فعالیت شبانه‌روزی داشته است.

اعرابی گفت: همزمانی بازنشستگی حسن الماسی با هفته جهانی بهداشت که با عنوان سالمندی نیز نامگذاری شده است، می‌تواند با ادامه فعالیت خود در حوزه بهداشت شهرستان الگوی خوبی برای سالمندانی باشد که دوران بازنشستگی را دوران رکود و سکون می‌دانند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کاشان همچنین سید علیرضا مروجی سرپرست جدید معاونت بهداشتی این دانشگاه را مدیری جوان اما آشنا به مسائل مدیریتی و اداری دانست و بیان کرد: انتظار می‌رود وی بتواند در سال جاری طرح مهم پزشک خانواده را در شهرستان کاشان اجرایی کند.

وی با اشاره به اینکه اجرای طرح پزشک خانواده طرح عظیمی است که امسال در سراسر کشور برگزار می‌شود، تصریح کرد: طرح عظیم پزشک خانواده در کشور برای اولین بار در برخی از دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور از جمله معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کاشان به صورت پایلوت اجرا می‌شود.

به گفته وی اجرای موفق طرح پزشک خانواده توسط معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کاشان به عنوان یکی از دانشگاه‌های پایلوت این طرح در کشور از اهمیت بالایی برای این دانشگاه برخوردار است.

اعرابی در ادامه با اشاره به فعالیت آغاز به کار سامانه خدمات الکترونیکی سلامت ایرانیان در دانشگاه علوم پزشکی کاشان بیان کرد: البته زیر ساخت‌های آن نیاز به پیگیری دارد و فعالیت‌های انجام شده در این بخش از شتاب مورد نظر برخوردار نیست.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کاشان در ادامه آموزش پیشگیری از بیماری‌های قلب و عروق و همچنین چگونگی پیشگیری از بیماری‌های واگیردار و نیز بهره‌برداری از مرکز دیابت کاشان را از جمله طرح‌های در حال اجرای دانشگاه علوم پزشکی کاشان برشمرد و خواستار رسیدگی و توجه بیشتر در این زمینه شد.

وی افزود: هرچند مباحث درمانی، اورژانسی هستند اما چنانچه در مباحث پیشگیری از جمله آموزش، فعالیت و تلاش بیشتری داشته باشیم در حقیقت در بخش بهداشتی و درمانی شهرستان نیز سرمایه‌گذاری کرده‌ایم.

در ادامه این مراسم حسن الماسی نیز ضمن ارائه بخشی از فعالیت‌های انجام شده در بخش معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کاشان، گزارشی از فعالیت انجام شده در 30 سال گذشته را ارائه کرد.

سرپرست جدید معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کاشان نیز در این مراسم خواستار تعامل و همکاری بین بخشی همه بخش بهداشت و درمان دو شهرستان کاشان و آران و بیدگل، مراکز بهداشتی روستایی و همچنین مشارکت مردمی شد.

سید علیرضا مروجی افزود: برای تحقق شعار مقام معظم رهبری در سالی که به نام سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی مزین شده است نیازمند سرمایه انسانی سالم و توانمند هستیم.

مروجی، توجه به سامانه خدمات  الکترونیکی سلامت ایرانیان،  آموزش، پزشک خانواده، ساماندهی فضاهای فیزیکی دانشگاه علوم پزشکی کاشان و تعامل شبکه بهداشتی کاشان و آران و بیدگل را از جمله برنامه‌ها و اهداف خود برشمرد.

وی همچنین افزود: درمان و بهداشت دو بال سلامت هستند و در صورت توجه به بحث بهداشت سلامت در جامعه تضمین می‌شود.    

در پایان این مراسم از زحمات 30 ساله حسن الماسی تجلیل به عمل آمد و سید علیرضا مروجی به عنوان سرپرست جدید معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کاشان معرفی شد.

انتهای پیام/آ10/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول