اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کل دادگستری استان اردبیل:

60 درصد سارقان استان اردبیل معتاد هستند

خبرگزاری فارس: رئیس کل دادگستری استان اردبیل گفت: در استان اردبیل 60 درصد سارقان معتاد به مواد مخدر هستند.

60 درصد سارقان استان اردبیل معتاد هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، غلامعلی رضایی صبح امروز در جلسه اعضای کمیته قضایی و انتظامی مبارزه با مواد مخدر اردبیل از اعتیاد به عنوان ام‌الجرایم یادکرد و اظهار داشت: اعتیاد اصلی‌ترین عامل در بروز و ظهور و گسترش جرایم و آسیب‌های اجتماعی است.

وی بروز اختلافات خانوادگی و رخداد خشونت‌های اجتماعی را از علل و زمینه‌های گرایش فرد به اعتیاد توصیف کرد و افزود: امروز بسیاری از خانواده‌ها اگر به اهمیت این موضوع بی‌توجه باشند در معرض آسیب و تهدید جدی قرار می‌گیرند.

این مسئول از تمام خانواده‌ها خواست رفت و آمد کودکان، نوجوانان و جوانان خود را مراقبت کنند و سلامت حضور و دوست‌یابی فرزندان خود را در مدارس تحت نظارت داشته‌ باشند.

رئیس کل دادگستری استان اردبیل ابراز داشت: سوداگران مرگ برای اینکه عرضه را بیشتر کنند دنبال افراد جدید به ویژه در گروه سنی نوجوان و جوان هستند تا شاید بتوانند برای خود مصرف‌کنندگان جدیدی پیدا کنند.

وی  خطاب به خانواده‌هایی که گرفتار این معضل اجتماعی هستند گفت: این خانواده‌ها اگر به مراکز ترک اعتیاد مراجعه کنند نباید نگرانی از بابت زندانی شدن و تحت تعقیب قضایی قرار گرفتن داشته باشند.

رئیس کل دادگستری استان اردبیل ادامه داد: ما می‌توانیم از طریق گفت‌وگوی منطقی، محبت و عاطفه بیشتر در این مسیر حرکت کرده و نوجوانان و جوانان در معرض آسیب را از این هلاکت واقعی نجات دهیم.

رضایی خاطرنشان کرد: بر اساس ماده 16 قانون جدید مبارزه با مواد مخدر معتادانی که خود را معرفی نکنند و تظاهر به اعتیاد نداشته باشند به مدت یک تا سه ماه به مراکز ترک اعتیاد تحویل داده می‌شوند که در جمع آوری این معتادان دستگاه‌های مختلف دخیل هستند.

این مسئول اظهار داشت: اگر این امر در مدت سه ماه محقق نشود با تشخیص پزشک سه ماه فرصت جدید به این افراد داده می‌شود تا به درمان کامل رسیده و ترک اعتیاد داشته باشند.

وی در ادامه از راه‌اندازی مرکز نگهداری اجباری ترک اعتیاد خبر داد و گفت: در این مرکز که در نزدیکی شهر اردبیل برقرار می‌شود معتادان پرخطر و همچنین معتادانی که حاضر نیستند ترک کنند نگهداری شده و در صورت مراقبت و خروج از اردوگاه نیز موظف هستند به صورت روزانه یا هفتگی وضعیت خود را گزارش دهند.

رضایی در ادامه ابراز داشت: ستاد هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان اردبیل که در زیر مجموعه آن کمیته قضایی و انتظامی قرار دارد با برنامه‌ریزی خود تلاش می‌کند در کنار توجه به حوزه درمان مقابله جدی با سوداگران مرگ را جزو اولویت‌ها قرار دهد تا همسو با سایر سیاست‌گذاری‌ها این اقدام به سرانجام برسد.

رئیس کل دادگستری استان اردبیل تشکیل اولین جلسه این شورا را در سال 91 و تصمیمات گرفته شده را به نفع جامعه و اصلاح برخی از معایب در این زمینه توصیف کرد و گفت: در این جلسه در ارتباط با موضوع مقابله، مسایل قضایی و درمان معتادان مصوبات مفیدی داشتیم و دستگاه قضایی نیز موظف شد با پیش‌بینی‌های لازم در رسیدن به اهداف خود به ویژه برخورد با باندها و گروه‌های توزیع کننده عمده وارد فعالیت شود.

انتهای پیام/صا10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول