اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون عمرانی شهرداری اصفهان خبر داد

آغاز عملیات اجرایی تعریض پل بزرگمهر اصفهان

خبرگزاری فارس: معاون عمرانی شهرداری اصفهان از آغاز عملیات اجرایی تعریض پل بزرگمهر از فروردی‌ماه سال جاری خبر داد و گفت: تعریض این پل تا پایان سال و به صورت دو عرشه جداگانه رفت و برگشت احداث می‌شود.

آغاز عملیات اجرایی تعریض پل بزرگمهر اصفهان

علیرضا قاری‌قرآن در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان با بیان اینکه طرح‌های مطالعاتی تعریض پل بزرگمهر از سال گذشته آغاز و در کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شهرداری مطرح شد، اظهار داشت: پس از مطالعات و نیازسنجی‌های صورت گرفته کارشناسی با توجه به حجم ترددهای فراوان از دو جهت به سمت پل بزرگمهر تصمیم به تعریض این پل گرفته شد.

وی با بیان اینکه تعریض این پل به اندازه کنونی و از دو طرف پل است، تصریح کرد: دلیل تعریض این پل به واسطه عرض کم از دو مسیر و نیز عبور خطوط BRT است که با بررسی‌های انجام شده تصمیم به افزایش عرض گرفته شد.

معاون عمرانی شهرداری اصفهان اعتبار مورد نیاز این پروژه را 4 میلیارد تومان دانست و افزود: تأمین هزینه احداث پل جدید برعهده شهرداری مناطق چهار و شش است.

وی در ادامه از آغاز پروژه در ابتدای سال جدید خبر داد و گفت: اکنون در مرحله احداث کارگاه و مراحل مقدماتی این کار هستیم.

قاری‌قرآن با بیان اینکه تلاش می‌شود تا این پروژه زودتر از موعد مقرر تحویل داده شود، بیان داشت: عملیات احداث پل ارتباطی به رودخانه زاینده‌رود ندارد، چرا که محل عملیات در کنار دو طرف زاینده‌رود بوده و لطمه‌ای به گذر آب نمی‌زند.

وی اضافه کرد: معماری این پل جدید همانند پل فعلی است و دو تا پل در کنار هم احداث می‌شود.

معاون عمرانی شهرداری اصفهان گفت: زمان‌بندی قرارداد با پیمانکار مربوطه یک ساله بسته شده است که امید می‌رود کمتر از یک سال پایان یابد.

وی با اشاره به مشخصات عریضی این پل افزود: پل بزرگمهر از دو طرف به صورت عرشه جداگانه و به عرض 11 متر انجام می‌شود و این در حالی است که پل فعلی 21 متر است که با اجرای طرح تعریض به 43 متر می‌رسد.

انتهای پیام/خ20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول