اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس هلال احمر گچساران:

جوان گچسارانی بر اثر سقوط از کوه جان باخت

خبرگزاری فارس: رئیس جمعیت هلال احمر گچساران گفت: جوان 35 ساله گچسارانی بر اثر سقوط از کوه‌ در منطقه خنگ بنار گچساران جان خود را از دست داد.

جوان گچسارانی بر اثر سقوط از کوه جان باخت

سید ابوالفتح بهنامیان دقایقی پیش در گفت‌و‌گوی اختصاصی با خبرنگار فارس در گچساران اظهار داشت: جوان 35 ساله گچسارانی با نام مهران رحیمی که  برای کوهنوردی و زیارت به کوه‌های اطراف امامزاده بی‌بی‌جان(س) گچساران رفته بود بر اثر سقوط از کوه جان خود را از دست داد.

* اعزام سریع نیروهای امدادی به محل حادثه

رئیس جمعیت هلال احمر گچساران ابراز داشت: با دریافت خبری مبنی بر سقوط یک جوان از کوه‌ در این حادثه گروه امداد و نجات کوهستان جمعیت هلال احمر گچساران، آتش‌نشانی و شهرداری دوگنبدان، گروه امداد و نجات شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران، نیروی انتظامی گچساران و نیروهای مردمی در محل حادثه حضور یافتند.

بهنامیان افزود: بعد از تلاش گروه‌های امدادی اعزام‌شده به محل حادثه، جسد فرد متوفی از تنگه کوه خنگ بنار گچساران بالا کشیده شد.

وی بیان داشت: به علت صعب‌العبور بودن این منطقه عملیات بالا کشیدن جسد حدود دو ساعت به طول انجامید.

این مقام امدادی گچساران با تشکر از نیروهای امدادی و انتظامی و نیروهای محلی، از مردم خواست تا در صورت بروز هرگونه حادثه مراتب را در کوتاه‌ترین زمان ممکن به مراکز امدادرسان اطلاع دهند.

بهنامیان با اشاره به خطرات احتمالی کوهنوردی از جمله پرتاب و سقوط از کوه تصریح کرد: کوهنوردی ورزشی مفرح و آرام‌بخش بوده اما خطرات ناشی از این رشته نباید فراموش شود.

* کوهنوردی به صورت دسته‌جمعی و با داشتن تجهیزات انجام شود

رئیس جمعیت هلال احمر گچساران بیان داشت: کوهنوردی به دلیل دیدن و حس طبیعت بکر خداوند ورزشی جذاب است.

بهنامیان یادآور شد: با وجود جذابیت‌ها و زیبائی‌های کوهنوردی، پرخطر بودن به دلیل ناشناخته بودن اتفاقات این رشته از جمله سقوط و پرتاب از کوه نباید فراموش شود.

وی به کوهنوردان و علاقه‌مندان به ورزش کوهنوردی توصیه کرد: کسانی که قصد کوهنوردی و کوه‌پیمایی دارند به صورت دسته جمعی این ورزش را انجام دهند تا در مواقع بروز حوادث کوهستانی خطرات ناشی از آن به حداقل برسد.

بهنامیان داشتن تجهیزات و امکانات تخصصی و مورد نیاز کوهنوردی را برای انجام این ورزش را ضروری و حیاتی دانست.

وی گفت: برای صعود به ارتفاعات اطلاع از شرایط جوی، شناخت از مسیر کوه، در اطلاع قرار دادن خانواده از مسیر کوه‌پیمایی، از اقدامات اولیه است.

بهنامیان از علاقه‌مندان به این رشته ورزشی خواست تا از ورود و صعود به محل‌های ناشناخته در کوهستان خودداری کنند.

این مقام امدادی گچساران ابراز داشت: همراه داشتن تجهیزات کمک‌های اولیه، پوشیدن لباسهای روشن و رنگی و اقلام غذایی شامل خرما، نمک و قند برای جبران انرژی تحلیل‌رفته از دیگر مواردی است که باید آن‌ها را در مواقع صعود رعایت کرد.

به گزارش فارس خنگ بنار در ضلع شمالی گچساران واقع شده است و مرقد مطهر امامزاده بی‌بی جهان(س) در 8 کیلومتری از مرکز گچساران در دل کوه این منطقه قرار دارد.

انتهای پیام/ش10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول