اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل راه و ترابری استان اردبیل خبر داد

اختصاص10 میلیارد تومان اعتبار ملی برای 4 خطه کردن اردبیل ـ سرچم

خبرگزاری فارس: مدیرکل راه و ترابری استان اردبیل گفت: برای چهار خطه کردن 80 کیلومتر از محور اردبیل ـ سرچم 10 میلیارد تومان اعتبار ملی از طریق وزارت راه و شهرسازی در نظر گرفته شده است.

اختصاص10 میلیارد تومان اعتبار ملی برای 4 خطه کردن اردبیل ـ سرچم

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، محمد کریم هدایتی صبح امروز در جلسه تشریح دستاوردهای سفر وزیر راه و شهرسازی به اردبیل اظهار داشت: در سفر سال گذشته وزیر راه و شهرسازی و بر اساس تفاهم‌نامه امضا شده با استانداری اردبیل قرار شد تامین اعتبار چهار خطه کردن راه اردبیل ـ سرچم از دو منبع تامین شود.

وی بیان کرد: در سفر چند روز گذشته وزیر راه و شهرسازی به اردبیل با تخصیص 10 میلیارد تومان به این پروژه مقرر شد مابقی اعتبار مورد نظر از طریق منابع استانی تامین شود.

مدیرکل راه و ترابری استان اردبیل این 80 کیلومتر را از ابتدای راه اردبیل به سمت سرچم تا سه راهی فیروزآباد اعلام کرد و افزود: ما منتظر مساعد شدن شرایط جوی بودیم که با انتخاب پیمانکار از روزهای آینده عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود.

وی با بیان اینکه 50 درصد زیر سازی این مسیر انجام شده و مابقی کارها به همراه آسفالت این محور باید تا شهریور ماه انجام شود، افزود: در کنار این اقدام در سفر اخیر وزیر راه و شهرسازی مقرر شد پلیس راه و راهدار‌خانه با تامین اعتبار مناسب در این مسیر احداث شود و در کنار آن دستگاه‌های خدمات‌رسانی همچون اورژانس، هلال احمر و میراث فرهنگی تلاش کنند، سرویس‌های بهداشتی و پایگاه‌های امداد جاده‌ای را راه‌اندازی کنند.

هدایتی یادآور شد: بیش از 90 درصد حمل و نقل استان اردبیل به صورت زمینی انجام می‌شود و راه‌اندازی مسیر 180 کیلومتری اردبیل سرچم موفقیتی مطلوب بوده است.

این مسئول ادامه داد: هرچند این محور با برخی مشکلات و نارسایی‌هایی مواجه است اما انتظار می‌رود با همت مسئولان این مشکل برطرف شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اجرای طرح راه‌ آهن میانه ـ اردبیل ـ مغان و اتصال آن به خط ریلی کشور آذربایجان را خاطرنشان کرد و گفت: این پروژه هم‌اکنون در هشت قطعه و با مشارکت شش پیمانکار به سرعت در حال اجراست و از هر دو طرف میانه و اردبیل تمام قطعات آن فعال است.

مدیرکل راه و ترابری استان اردبیل حجم کار، احداث پل‌ها، تونل‌ها و حجم زیادی از خاکبرداری‌ها را از جمله سنگینی کار توصیف کرد.

این مسئول ابراز داشت: با سرکشی وزیر راه و شهرسازی به تمام قطعات مقرر شد با تزریق اعتبار ملی و استانی تا پایان دولت دهم این پروژه زیربنایی به بهره‌برداری برسد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، هدایتی پیشرفت پروژه را 26 درصد و اعتبار کل راه‌آهن اردبیل را 600 میلیارد تومان عنوان کرد.

مدیرکل راه و ترابری استان اردبیل تصریح کرد: تاکنون 130 میلیارد تومان برای این پروژه هزینه شده که با افزایش بهای مصالح و متناسب‌سازی خرید لوازم و اسباب مورد نیاز با نرخ امروز این رقم محاسبه شده است.

این مسئول بیان داشت: اکثر پیشرفت حاصل شده در این پروژه در دوران دولت نهم و دهم بوده و انتظار می‌رود در این فرصت یک سال باقیمانده از دولت احمدی‌نژاد بتوانیم این پروژه را به سرانجام برسانیم.

انتهای پیام/صا10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول