اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

قائم‌مقام خانه کارگر آذربایجان غربی مطرح کرد

آذربایجان غربی از قافله توسعه صنعتی عقب مانده است

خبرگزاری فارس: قائم مقام خانه کارگر آذربایجان غربی گفت: آذربایجان غربی از قافله توسعه صنعتی به اندازه قابل توجهی عقب مانده است.

آذربایجان غربی از قافله توسعه صنعتی عقب مانده است

علی صحرانورد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: متاسفانه تاکنون درصد ناچیزی در مناطق مختلف آذربایجان غربی سرمایه‌گذاری صنعتی صورت گرفته است که انتظار می‌رود این رویکرد در سال جاری بهبود یابد. وی تصریح کرد: از نظر میزان سرمایه‌گذاری صنعتی، آذربایجان غربی یکی از مناطق محروم کشور قلمداد می‌شود لذا امیدوار هستیم مانند استان‌هایی همچون اصفهان، گیلان، فارس و مازندران سرمایه‌گذاری در این خطه مورد توجه قرار گیرد و از این رهگذر برای جوانان فرصت‌های شغلی مناسب فراهم شود.

این مسئول خاطر نشان کرد: بررسی‌ها نشان می‌دهد در این استان پروژه ملی و کارخانه‌ای با اشتغال‌زایی بالا ایجاد نشده است در حالی که انتظار می‌رفت حداقل در سال گذشته که مقام معظم رهبری عنوان جهاد اقتصادی را برگزیدند مسئولان مانند زمان جنگ تحمیلی به میدان کارزار وارد می‌شدند تا نسبت به جذب و حمایت از سرمایه‌گذاران با هدف اشتغال‌زایی برای جوانان مبادرت می‌شد.

صحرانورد با بیان اینکه مطرح شدن آذربایجان غربی همراه با عناوینی مانند استان کشاورزی و دامپروری موجب غفلت از حوزه صنعت شده است گفت: باید بیش از پیش برای رونق و ساماندهی بازارچه‌های مرزی اهتمام شود و از فرصت هم‌مرزی با سه کشور باید به شکل مطلوب بهره‌برداری صورت بگیرد.

قائم مقام خانه کارگر آذربایجان غربی اظهار داشت: چنانچه جوانان برای یادگیری رشته‌های فنی تلاش کنند در بازار کار نسبت به سایر افراد شغل بهتری پیدا می‌کنند پس باید برای نهادینه کردن این فرهنگ در جامعه تلاش شود و خانواده‌ها فرزندان خود را به این سمت سوق دهند.

انتهای پیام/و30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول