اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه زاهدان:

صنعت نفت منبعی برای پیشرفت و اقتدار ایران است

خبرگزاری فارس: مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه زاهدان گفت: صنعت نفت منبعی برای پیشرفت و اقتدار ایران است و باید در سال جدید برای پیشبرد تولید ملی تلاش کنیم.

صنعت نفت منبعی برای پیشرفت و اقتدار ایران است

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان به نقل از روابط عمومی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه زاهدان، مرتضی عابدینی امروز در نخستین شورای اداری و عملیات شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه زاهدان در سال 91 اظهار داشت: در حال حاضر شرایط اقتصادی کشور کانون توجه جهانی است و نسبت به پیشرفت‌های کشور هم دوستان و هم متخاصمان انقلاب اسلامی حساسیت دارند.

وی افزود: از آنجایی که صنعت نفت محور توسعه اقتصاد کشور است مقام معظم رهبری نیز برای یادآوری این حساسیت به جامعه و مسئولان کشور در ابتدای سال جهاد اقتصادی از منطقه پارس جنوبی و در انتهای سال از نمایشگاه توانمندی‌های صنعت نفت کشور بازدید کردند و مسیر روشنی را برای مدیران صنعت نفت ترسیم کردند.

عابدینی صنعت نفت به ویژه شرکت پخش فرآورده‌های نفتی را نماد سرمایه ایرانی کشور عنوان و بیان کرد: اکنون بیش از 80 درصد نیاز کشور به انرژی توسط شرکت پخش فرآورده‌های نفتی تامین می‌شود که این خود گواهی بر جایگاه ارزنده این شرکت است.

وی تصریح کرد: صنعت نفت حلقه به حلقه مواد مورد نیاز جامعه بشریت را با ارزش افزوده بیشتر تولید می‌کند و در دل این ارزش افزوده اشتغال، امنیت، نشاط اقتصادی، گردش مالی در اقتصاد و ده‌ها مؤلفه دیگر وجود دارد.

مدیر شرکت نفت زاهدان با تاکید بر استانداردسازی خدمات افزود: با تلاش‌های صورت گرفته در سال گذشته بیش از 90 درصد خدمات بالاتر از استانداردها به مردم این خطه عرضه شد.

عابدینی ادامه داد: همچنین در راستای ارائه خدمات بهتر به مردم تعداد جایگاه‌های ممتاز این منطقه به 12 جایگاه اختصاصی و شرکتی افزایش یافت که با برنامه‌ریزی‌های انجام شده در راستای حمایت از سرمایه ایرانی در تلاش هستیم این تعداد جایگاه را امسال به 20 باب افزایش دهیم.

وی گفت: افزایش رفاه شهروندی مهم‌ترین خواست شرکت نفت منطقه زاهدان بوده که در این راستا اقدامات ارزنده درون سازمانی انجام شده است.

مدیر شرکت نفت زاهدان بیان کرد: انجام بیش از 6 هزار نفر ساعت بازدید از فروشندگی‌های نفت سفید و مراجعه به درب منازل شهروندان توسط اعضای پایگاه بسیج منطقه به منظور بررسی عملکرد فروشندگان نفت گوشه‌هایی از این ادعا است که امسال نیز این روند با جدیت بیشتری ادامه دارد.

عابدینی تصریح کرد: همچنین طی پنج سال گذشته به طور مرتب و منظم حدود 14 هزار نفر ساعت بازدید از مجاری عرضه و مصرف‌کنندگان به منظور کنترل کیفیت و کمیت فرآورده‌های نفتی توسط تیم‌های کنترلی منطقه صورت پذیرفته است.

وی افزود: انجام 6 هزار و 472 نفر ساعت بازدیدهای مشترک تیم‌های کنترلی منطقه و دستگاه‌های نظارتی استان از مجاری عرضه و مصرف‌کنندگان از دیگر تلاش‌های شرکت به منظور توزیع مطلوب فرآورده‌هاست.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه زاهدان عنوان کرد: این رشد بازرسی‌ها در حالی است که توزیع فرآورده‌های نفتی از 4 میلیون و 200 هزار لیتر به 6 میلیون و 200 هزار لیتر در روز افزایش یافت.

عابدینی یادآور شد: افزایش عرضه گاز مایع از 224 تن به 270 تن در روز نیز از دیگر خدمات شرکت است که نیاز به نظارت و بازرسی دقیق را دو چندان می‌کند.

وی درباره مهم‌ترین ماموریت‌های عملیات شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی زاهدان گفت: مجموعه فعالیت‌هایی که در زمینه دریافت و نگهداری، نقل و انتقال، بارگیری و تخلیه، عرضه و فروش فرآورده‌های نفتی و همچنین نظارت و اجرای تمام این مراحل و پیگیری برای تامین و توزیع مطلوب، مطمئن و پایدار فرآورده‌های مختلف نفتی در اقصی نقاط منطقه صورت می‌پذیرد، از مهم‌ترین مسئولیت‌های این واحد است.

مدیر شرکت نفت زاهدان اضافه کرد: نگهداشت تاسیسات ذخیره‌سازی در انبارهای نفت، تهیه و تدوین تمام روش‌ها، دستورالعمل‌ها و مقررات مربوط به عرضه سوخت‌های مایع در بخش‌های مختلف از دیگر ماموریت‌های این بخش است.

عابدینی با اعلام اینکه مبارزه و مقابله با قاچاق و انحراف فرآورده‌های نفتی از دیگر ماموریت‌های مهم این واحد در سطح منطقه زاهدان است اظهار داشت: در حال حاضر یکی از مهم‌ترین دلایل قاچاق سوخت از ایران، اختلاف قیمت با کشورهای همسایه است.

وی از راه‌اندازی سامانه الکترونیکی تجارت آسان به عنوان یکی از برنامه‌های کلان مدیریت توزیع، عرضه و مصرف فرآورده‌های مختلف نفتی یاد کرد و افزود: مطابق با این سامانه، یک ساز و کار ضابطه‌مند برای توزیع و فروش داخلی فرآورده‌های نفتی تعریف و اجرایی شد.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه زاهدان با یادآوری اینکه مطابق با این سامانه و به دنبال برآوردهای کارشناسی شده، سوخت مایع به تمام مصرف‌کنندگان عمده و جزء اختصاص و فروخته می‌شود بیان کرد: هم‌اکنون به استثنای بخش حمل و نقل، تمامی مصرف‌کنندگان سوخت مایع همچون صنایع، واحدهای کشاورزی و نیروگاه‌ها از طریق سامانه الکترونیکی تجارت آسان، سوخت مایع خود را درخواست می‌کنند.

انتهای پیام/آ30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول