اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه برازجان:

رابطه با کشورها باید بر اساس عزت و کرامت انسانی باشد

خبرگزاری فارس: امام جمعه برازجان گفت: رابطه با کشورها باید بر اساس عزت و کرامت انسانی باشد.

رابطه با کشورها باید بر اساس عزت و کرامت انسانی باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از دشتستان حجت‌الاسلام حسن مصلح در خطبه‌های امروز نماز جمعه برازجان با توصیه خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی اظهار داشت: تکبر از گناهان کبیره است که انسان را از صراط مستقیم دور می‌کند.

وی با بیان اینکه تکبر بر سه قسم است افزود: تکبر در برابر خداوند مانند نمرود و فرعون که به عذاب الهی دچار شدند در واقع بدترین نوع تکبر است.

امام جمعه برازجان خاطر نشان کرد: تکبر در برابر انبیا و اولیای الهی و همچنین تکبر در برابر بندگان خدا نیز از دیگر اقسام تکبر است که موجبات سقوط انسان را فراهم می‌کند.

مصلح در ادامه با اشاره به روز جهانی بهداشت و سلامت تصریح کرد: بسیاری از دستورات اسلام در راستای تامین سلامت و رفاه انسان است و در واقع اسلام بیش از سایر ادیان به بهداشت فردی و اجتماعی اهمیت می‌دهد.

وی اضافه کرد: استفاده از سبزیجات تازه، رعایت بهداشت محیط، رعایت بهداشت دهان و دندان، شست‌وشوی بدن و توجه به سالمندان از مهم‌ترین مسایلی است که نشان‌دهنده توجه اسلام به مقوله سلامتی است.

امام جمعه برازجان به 20 فروردین سالروز قطع رابطه ایران و آمریکا اشاره کرد و گفت: به فرموده امام راحل رابطه ایران و آمریکا در واقع رابطه ظالم و مظلوم است و این رابطه اهمیتی ندارد.

مصلح یادآور شد: بر اساس دستورات اسلام، رابطه‌ای که با دیگران برقرار می‌کنیم باید بر اساس عزت و کرامت انسانی باشد و تا زمانی که آمریکا خوی استکباری دارد ما نمی‌توانیم با آنها رابطه داشته باشیم.

وی بیان کرد: در سه دهه گذشته آمریکا با تهدید و تحریم در برابر ایران ایستاده که با تدابیر رهبری و با پشتیبانی مردم این تهدیدات به فرصت تبدیل شده است.

امام جمعه برازجان به سالروز تاسیس بنیاد مسکن نیز اشاره کرد و گفت: بنیاد مسکن در بهسازی و بازسازی روستاها نقشی اساسی داشته است.

مصلح با تقدیر از حضور حجت‌الاسلام تقوی رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور در دشتستان اظهار داشت: مردم دشتستان همواره پشتیبان ولایت فقیه بوده‌اند و برای گسترش ارزش‌های اسلامی اهتمام دارند. 

انتهای پیام/آ20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول