اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قزوین:

قزوین امسال میزبان لاله‌ها نیست

خبرگزاری فارس: به گفته مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قزوین، امسال باغ لاله‌ها در شهر قزوین دایر نمی‌شود.

قزوین امسال میزبان لاله‌ها نیست

سیدمهدی کاظمی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در قزوین اظهار کرد: از آنجا که لاله یک گل پیازی است و در سال‌های قبل برای برگزاری جشنواره باغ لاله‌ها پیاز مرغوب آن از کشور هلند تهیه می‌شد، در سال جاری به علت نبود پیاز هلندی در کشور، باغ لاله‌ها در قزوین دایر نمی‌شود.

کاظمی با اشاره به جشنواره 60 هزار گل لاله در فروردین ماه سال گذشته ادامه داد: در سال جاری تنها 10 هزار پیاز از لاله‌های جشنواره سال گذشته در بیش از 20 رنگ باقی مانده بود که این تعداد، امسال نیز مانند سال‌های پیش در مجموعه باغ مشاهیر واقع در خیابان شهرداری قزوین کاشته شده است.

وی افزود: به جای باغ لاله‌ها، باغ گل‌های بهاری از گل‌های بنفشه در باغ مشاهیر ایجاد شده و با آماده‌سازی آن از ابتدای نوروز، بر زیبایی شهر افزوده شد.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری ادامه داد: هم‌اکنون این باغ دایر است و پیاز لاله‌ها نیز طی چند روز آتی به گل می‌نشینند.

کاظمی همچنین به دیگر اقدامات حوزه متبوع خود در زمینه آماده‌سازی فضای شهر در ایام آغازین سال جاری اشاره و خاطر نشان کرد: به منظور زیباسازی شهر در این ایام، گل‌کاری‌هایی در دو بخش؛ بسترهای فصلی و گلدان‌های جایگذاری شده در سطح شهر انجام شد.

وی با بیان اینکه گل‌کاری انجام شده در سطح بسترهای فصلی کاری معابر، میادین، بوستان‌ها و لچکی‌های فضای سبز در مجموع 29 هزار متر مربع بوده است، تعداد گلدان‌های جایگذاری شده سطح شهر را برای فصل بهار، هزار و 431 عدد عنوان کرد.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری بیان کرد: این تعداد؛ هزار گلدان جایگذاری شده در معابر شهر، 106 عدد فلاورباکس در محل تقاطع‌های غیرهمسطح، 220 فلاورباکس در خیابان شهدا و 105 فلاورباکس بزرگ در نقاط مختلف شهر را شامل می‌شود.

کاظمی به دیگر طرح‌های سازمان پارک‌ها و فضای سبز اشاره و عنوان کرد: در سال جدید طرح‌های شاخصی در زمینه فضای سبز در نظر گرفته شده است که آغاز طرح احداث بوستان بزرگ شهری آفرینش واقع در روبه‌روی ساختمان مدیریت منطقه سه شهرداری قزوین در بلوار دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) از جمله آنهاست.

وی ادامه داد: همچنین فاز نخست طرح احداث شهر بازی بوستان بزرگ باراجین که با مشارکت بخش خصوصی در سه فاز در حال اجراست، در خرداد ماه به بهره‌برداری می‌رسد.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری گفت: به منظور بهره‌مندی ساکنان تمامی مناطق شهر از فضای سبز و بوستان، بهره‌برداری از سه بوستان همسایگی، هر کدام در یکی از مناطق سه‌گانه شهری در دستور کار قرار گرفته است.

کاظمی با یادآوری اینکه بوستان همسایگی بوستانی است که با قرار داشتن در یک نقطه می‌تواند پاسخگوی نیازهای شهروندان ساکن در محدوده یک شعاع مشخص باشد، افزود: بوستان دانش در خیابان اصفهان واقع در منطقه یک شهرداری، فاز دوم بوستان نرگس (بانوان) واقع در منطقه دو و نیز بوستان اندیشه در شهرک اندیشه واقع در منطقه سه شهرداری سه بوستان همسایگی هستند که در تابستان سال جاری به بهره‌برداری می‌رسند.

انتهای پیام/ی10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول