اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در شهرهای مختلف کشور

پنجمین سالگرد ارتحال آیت‌الله فاضل لنکرانی برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیر روابط عمومی مرکز فقهی ائمه اطهار (ع) از برگزاری پنجمین سالگرد ارتحال آیت‌الله فاضل لنکرانی با حضور اقشار مختلف مردم در سراسر کشور خبر داد.

پنجمین سالگرد ارتحال آیت‌الله فاضل لنکرانی برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حجت‌الاسلام سید جواد نورموسوی ظهر امروز در جمع خبرنگاران ضمن تسلیت ایام شهادت فاطمه زهرا (س) اظهار داشت: حضرت فاطمه (س) مربی و الگوی تمام انسان‌هاست و با شهادت خود تشیع را برای همیشه تاریخ زنده کرد.

وی با اشاره به اینکه عقول بشری از شناخت فاطمه(س) عاجز است، افزود: امروز با تلاش عالمان دینی و مبلغان در طول سال‌ها، فاطمیه به یک فرهنگ تبدیل شده که شیعیان را در رسیدن به حقایق اسلام یاری می‌کند.

مدیر روابط عمومی مرکز فقهی ائمه اطهار (ع) بیان کرد: آیت‌الله فاضل لنکرانی یکی از عالمانی بود که علاقه خاصی به فاطمه زهرا (س) داشت و تلاش می‌کرد تا فاطمیه زنده بماند.

وی ادامه داد: از نظر وی شهادت حضرت زهرا(س) در نزد شیعیان با برگزاری مراسم سوگواری باید به عاشورای دوم تبدیل شود.

نورموسوی با اشاره به سالروز وفات آیت‌الله فاضل لنکرانی بیان داشت: مرکز فقهی ائمه اطهار از یادگارهای این مرجع عالیقدر است که در حوزه تربیت طلاب متخصص و مجتهدین فاضل در ایران و چند کشور جهان فعال است.

مدیر روابط عمومی مرکز فقهی ائمه اطهار (ع) اضافه کرد: مرکز فقهی ائمه اطهار (ع) علاوه بر قم در شهرهای مشهد و تهران شعبه دارد و به فعالیت مشغول است.

وی افزود: این مرکز چند سالی است در خارج از کشور نیز فعالیت‌های خود را آغاز کرده و به تبلیغ دین اسلام و تربیت مبلغانی که بتوانند مکتب اسلام را گسترش دهند، همت گمارده است.

نورموسوی ادامه داد: مرکز فقهی ائمه اطهار (ع) در فقه و اصول فعالیت پرسابقه‌ای دارد و از سال گذشته فعالیت خود را در زمینه تفسیر و کلام نیز آغاز کرده است.

وی بیان کرد: روند رشد این مرکز پس از ارتحال آیت‌الله فاضل لنکرانی افزایش یافته و در کشورهایی مانند انگلیس، مالزی، اندونزی و سوریه فعالیت‌های گسترده‌ای داشته است.

مدیر روابط عمومی مرکز فقهی ائمه اطهار (ع) با اشاره به برگزاری مراسم یادبود این عالم در سراسر کشور، افزود: پنجمین مراسم سالگرد وفات آیت‌الله فاضل لنکرانی امسال نیز در قم و بسیاری از شهرهای ایران برگزار می‌شود.

وی گفت: در قم این مراسم هفتم اردیبهشت ماه پس از نماز مغرب و عشاء در مسجد اعظم و با سخنرانی حجت‌الاسلام حسینی خوانساری برگزار خواهد شد.

نورموسوی ادامه داد: ستاد برگزاری مراسم سالگرد وفات این عالم بزرگوار از سه ماه پیش کار خود را آغاز کرده و با همکاری نهادهایی مانند مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، دفتر تبلیغات حوزه علمیه، سازمان تبلیغات اسلامی و وزارت ورزش و جوانان مقدمات برگزاری این مراسم را فراهم کرده است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در این راستا با همکاری مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه، در مدارس علمیه سراسر کشور در روز وفات این مرجع عالیقدر مراسمی برگزار خواهد شد و هماهنگی برای سخنرانی ائمه جمعه در مورد شخصیت این عالم بزرگوار انجام شده است.

انتهای پیام/آ20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول