اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تراژدی در سرزمین چهار فصل

بن سرخ و کرفس در کهگیلویه و بویراحمد منقرض شدند

خبرگزاری فارس: سخنگوی منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد گفت: فرزندان ما به دلیل ریشه‌کنی گیاهان نادر این استان دیگر هیچ‌گاه شمیم خوش کرفس و بن سرخ را استشمام نخواهند کرد.

بن سرخ و کرفس در کهگیلویه و بویراحمد منقرض شدند

سعید نظری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج اظهار کرد: استان چهار فصل کهگیلویه و بویراحمد تابلوی زیبایی از خلقت خداوند بر روی زمین است که باید این موهبت بزرگ را همواره قدردان باشیم.

 مسئول روابط عمومی اداره‌کل منابع طبیعی استان کهگیلویه و بویراحمد ابراز داشت: از نظر مساحت جنگل‌ها و مراتع و مرغ‌زارها رتبه خوبی در کشور داریم که لازم است در حفظ آن‌ها کوشا باشیم چرا که خداوند این نعمت را به همه جا ارزانی نداشته و کفران نعمت به روایت آیات الهی، احادیث و اخبار موجب از دست رفتن آن می‌شود.

 نظری به استفاده بی‌رویه و غیر اصولی از منابع طبیعی این استان اشاره کرد و افزود: متاسفانه در استان ما و به خصوص در این فصل چنان با این نعمت الهی برخورد نابجا می‌شود که در آینده نه چندان دور زانوی غم به دلیل فقدان آن به دست خواهیم گرفت.

 سخنگوی اداره‌کل منابع طبیعی استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان این‌که اکنون به دلیل همین برداشت‌های بی‌رویه بهترین گونه‌های گیاهی استان ما منقرض شده‌اند، گفت: کرفس گیاهی خودرو در این استان بود که اکنون دیگر اثری از آن در کهگیلویه و بویراحمد نیست.

 نظری سرنوشت بن سرخ را نیز همانند کرفس دانست و گفت: این گونه که پیش می‌رویم ظرف چند سال آینده بیلهر نیز به تاریخ خواهد پیوست.

 این مسئول ادامه داد: مردم باید جلوی برخی سودجویان را بگیرند و به فکر فرزندان خود و آینده این سرزمین باشند تا این‌که آیندگان نیز از این مواهب الهی بی‌نصیب نشوند.

 وی تصریح کرد: حفاظت از منابع طبیعی با گماردن مامور و استفاده از قوه قهریه امکان‌پذیر نیست و تا هنگامی که خود مردم نخواهند و اجازه سودجویی را به برخی منفعت‌طلبان ندهند این رویه غم‌انگیز ادامه خواهد داشت.

 انتهای پیام/صا10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول