اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در روزهای آغازین سال 91

575 کیلومتر راه جدید در خراسان‌رضوی به بهره‌برداری می‌رسد

خبرگزاری فارس: سرپرست اداره‌کل راه و ترابری خراسان‌رضوی گفت: در روزهای ابتدایی سال جاری 575 کیلومتر راه جدید بین‌شهری و روستایی در استان به بهره‌برداری می‌رسد.

575 کیلومتر راه جدید در خراسان‌رضوی به بهره‌برداری می‌رسد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، به نقل از روابط عمومی اداره‌کل راه و ترابری خراسان‌رضوی، ابراهیم صنیعی با اشاره به بهره‌برداری رسمی از این پروژه‌ها هم‌زمان با سفر رئیس ‌جمهور به استان، اظهار کرد: در راستای گسترش زیرساخت‌های حمل و نقل و با هدف توسعه راه‌های استان در دو بخش شهری و روستایی به اجرا در آمده است.

وی احداث بزرگراه مشهد - شاندیز با هزینه‌ای بالغ بر 145 میلیارد ریال را از مهم‌ترین این پروژه‌ها یاد کرد و ادامه داد: بهره‌برداری از این بزرگراه، سبب افزایش ظرفیت ترافیکی در محور ارتباطی این منطقه گردشگری می‌شود.

صنیعی در توضیح پروژه‌های راه بین‌شهری آماده بهره‌برداری، افزود: ساخت بزرگراه تربت‌حیدریه - گناباد، بهسازی و روکش محور باخرز - تربت‌جام، ایمن‌سازی محور قوچان- امام قلی، به‌سازی ورودی شهر تربت‌حیدریه و احداث کنارگذرهای کاریز و احمدآباد صولت از جمله این طرح‌ها است.

صنیعی گفت: به منظور به‌سازی و افزایش کیفی کریدور ترانزیتی جنوب و مرکز کشور، به‌سازی قطعه اول محور باخرز - تربت‌حیدریه با هزینه‌ای بالغ بر 50 میلیارد ریال در دستور کار قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه به منظور افزایش ایمنی تردد در محور تربت‌جام – تایباد، روکش آسفالت این محور در دستور اجرا قرار دارد، افزود: طول این مسیر 15 کیلومتر و عرض آن 11 متر است و با هزینه‌ای بالغ بر 60 میلیارد ریال به اجرا در آمده است.

صنیعی گفت: بزرگراه تربت‌حیدریه - گناباد به طول 51 کیلومتر، بزرگراه باغچه - تربت‌حیدریه، قطع سوم راه اصلی قوچان -باجگیران، تقاطع غیر هم‌سطح دولت‌آباد نیشابور و به‌سازی و آسفالت ورودی شهر باجگیران از دیگر طرح‌های آماده بهره‌برداری استان در ابتدای سال 91 است.

سرپرست اداره‌کل راه و ترابری خراسان‌رضوی مجموع اعتبار هزینه شده برای اجرا و تکمیل 575 کیلومتر راه جدید استان را 2 هزار و 610 میلیارد تومان اعلام کرد.

وی به معرفی راه‌های روستایی احداث و آسفالت شده پرداخت و افزود: راه روستایی چهاربست باغ (فریمان)، سالانقوچ (قوچان)، یوسف‌آباد - اترآباد (قوچان)، یدک (قوچان)، حسن‌آباد (قوچان)، فیلاب (قوچان)، هندآباد (کاشمر) و آنتنی کلاته شهاب فخ – اسو – اروک - اید (گناباد) از جمله این پروژه‌ها است.

صنیعی گفت: در همین راستا راه‌های روستایی زرنوخ(مه‌ولات)، کاشمر- ماروس، صمدیه - گلشن (نیشابور)، خیرآباد (نیشابور)، اسلام‌آباد عرب (نیشابور)، باغ جهان (نیشابور)، زروند - شوریاب (نیشابور)، صدرآباد - فردوس (نیشابور) و پرکندآباد مشهد آماده بهره‌برداری است.

سرپرست اداره‌کل راه و ترابری خراسان‌رضوی افزود: راه‌های روستایی چراغین- چاه منجیک (بردسکن)، کاسف (بردسکن)، آنتنی ساریان (گناباد)، شورستان پایین - حسین‌آباد (تربت‌جام)، شهره - خرم‌آباد (تربت جام)، حسین‌آباد - نقاب (خلیل‌آباد) و حسین‌آباد سبزوار از جمله راه‌های روستایی است که در این برنامه به بهره‌برداری می‌رسد.

انتهای پیام/س30/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول