اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر کردستان خبر داد

رشد 25درصدی کشفیات مواد مخدر در کردستان

خبرگزاری فارس: رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر کردستان از رشد 25درصدی کشفیات مواد مخدر در این استان نسبت به سال گذشته خبر داد.

رشد 25درصدی کشفیات مواد مخدر در کردستان

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، علی طولابی امروز در نخستین شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان کردستان در سال جاری، اظهار داشت: در مبحث مواد مخدر سه مرحله پیشگیری، درمان و مقابله مطرح بوده که در این راستا نیروی انتظامی وظیفه مقابله با این بلای خانمان‌سوز را برعهده دارد.

وی افزود: کردستان یکی از استان‌های سفید نسبت به دیگر استان‌های کشور در خصوص مصرف مواد مخدر بوده و همکاری و تعامل مردمی در این استان با نیروی انتظامی و دستگاه‌های متولی امر بسیار عالی و بی‌مانند است.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان کردستان تصریح کرد: در سال 90 با همکاری بی‌شائبه مردم استان و تلاش نیروهای خدوم انتظامی استان بیش از 355 کیلوگرم انواع مواد مخدر در سطح استان کشف و ضبط شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل 25درصد افزایش را نشان می‌دهد.

طولابی افزود: در سال 90 همچنین 3 هزار و 973 نفر از قاچاقچیان، توزیع‌کنندگان، مصرف کنندگان و فروشندگان مواد مخدر دستگیر شدند و در مجموع 18 باند مواد مخدر نیز متلاشی شدند.

وی خاطرنشان کرد: عدم گرایش مردم استان کردستان به مواد مخدر ریشه در اعتقادات آنها داشته و به دلیل  تقاضای کم در استان شاهد عرضه کم مواد مخدر نیز هستیم .

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان کردستان بیان داشت: همچنین در طول سال جاری 2هزار و 710 معتاد به مراکز درمانی مستقر در استان معرفی شدند و در این راستا نیز اقدامات و برنامه‌ریزی بسیار خوبی صورت گرفته است.

طولابی متذکر شد: کمیته مقابله با عرضه مواد مخدر در استان در سال 90 با مشارکت اعضا هفت جلسه را برگزار نمود که این جلسات 43 مصوبه داشت که مصوبات جلسات مختلف عملی شده و بخشی از موانع و مشکلات پیش روی رفع شد.

این مسئول اذعان داشت: نیروی انتظامی استان و پلیش مبارزه با مواد مخدر استان با تمام توان برای مقابله با قاچاقچیان، توزیع‌کنندگان و مصرف کنندگان مواد مخدر استان تلاش نموده و از ابتدای سال جاری تاکنون نیز 55 نفر در سطح استان دستگیر شده‌اند.

انتهای پیام/ن۲۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول