حمید باقری در گفتوگو با خبرنگار فارس در اصفهان در ارتباط با قرارداد اداره پست با سازمان ثبت اسناد اظهار داشت: با انعقاد این قرارداد بین اداره پست و سازمان ثبت اسناد، شخص متقاضی صدور سند مالکیت، به سازمان ثبت اسناد مراجعه کرده و سایر مراحل در سازمان ثبت اسناد بدون نیاز به حضور شخص انجام و در پایان، مأمور پست برای توزیع اسناد مالکیت به منزل شخص متقاضی مراجعه کرده و نسبت به تحویل سند اقدام میکند.
وی در ادامه افزود: برای صدور شناسنامه و کارت ملی نیز، شخص متقاضی به اداره ثبت احوال مراجعه کرده و پس از انجام مراحل لازم کارت ملی و شناسنامه، توسط مأمور پست در محل سکونت شخص به وی تحویل داده میشود.
معاون امور پستی استان اصفهان در مورد قرارداد اداره پست با دانشگاه اصفهان بیان داشت: اداره پست در زمینه توزیع مدارک تحصیلی و ریز نمرات با دانشگاه اصفهان همکاری دارد.
وی در ارتباط با چگونگی درخواست مدارک تحصیلی اضافه کرد: شخص فارغالتحصیل از طریق سایت دانشگاه مدرک خود را درخواست میکند و در صورت نبود مشکل، تأیید میشود و پس از آن در صفحه پست مشخصات مورد نیاز را وارد کرده و نوع سرویس دلخواه خود را انتخاب و هزینه آن را به صورت الکترونیکی پرداخت و پس از صدور مدرک به آدرس شخص ارسال میشود.
باقری به همکاری اداره پست با سایر دانشگاهها اشاره کرد و اظهار داشت: همکاری اداره پست با دانشگاههای صنعتی و هنر و دانشگاه آزاد مجلسی مراحل نهایی خود را طی میکند تا پس از اتمام آنها این همکاری عملیاتی شود.
وی در پایان درباره مزایای اجرای این طرح گفت: با اجرای این طرح رفت و آمد افراد به ادارهها و سازمانهای مختلف کمتر میشود و در نتیجه از میزان آلودگی هوا، ترافیک و حجم تردد اشخاص در سطح شهر کاسته و در وقت و هزینه صرفهجویی میشود.
انتهای پیام/خ20/ط4000