اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل راه آهن آذربایجان شرقی خبر داد

افزایش جابه‌جایی مسافر در راه‌آهن آذربایجان شرقی

خبرگزاری فارس: مدیرکل راه‌آهن آذربایجان شرقی از جابه‌جایی 229 هزار نفر از طریق خطوط ریلی این استان خبر داد و گفت: چهار درصد افزایش جابه‌جایی مسافر در آذربایجان‌شرقی طی ایام پیک مسافرت‌های نوروزی صورت گرفته است.

افزایش جابه‌جایی مسافر در راه‌آهن آذربایجان شرقی

میرحسن موسوی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تبریز اظهار کرد: از 24 اسفند سال گذشته تا 15 فروردین امسال 229 هزار نفر از طریق خطوط ریلی استان جابه‌جا شده‌اند.

وی افزود: این تعداد مسافر از طریق دو رام قطار در روز و 420 رام قطار در طول ایام پیک مسافر جابه‌جا شده‌اند که نزدیک به چهار هزار و 500 واگن مسافرتی را شامل می‌شود.

مدیرکل راه‌آهن آذربایجان شرقی اضافه کرد: آمار مسافران ورودی و خروجی این استان از طریق خطوط ریلی راه‌آهن مساوی بوده است.

موسوی با اشاره به متقاضیان استفاده از قطار برای مسافرت‌های نوروزی گفت: بیشترین تقاضا برای مقاصد مسافران خطوط ریلی استان به مقصد مشهد نزدیک به 40 درصد بوده است.

وی، تعداد مسافران بین‌المللی جابه‌جا شده طی روزهای 24 اسفند تا 15 فروردین توسط مجموعه تحت مدیریتش را حدود یک‌هزار و 600 نفر اعلام کرد و افزود: این تعداد مسافر توسط  12 رام قطار بین شهرهای تبریز- وان و آنکارا در ترکیه جابه‌جا شده‌اند.

مدیرکل راه‌آهن آذربایجان اظهار داشت: در ایام پیک نوروز، هر روز چهار حرکت از تبریز به تهران، یک حرکت به مقصد مشهد، هر هفته دو حرکت به مشهد، چهار رام قطار از مراغه به تهران، چهار رام قطار از میانه به تهران و در بخش بین‌المللی نیز سه حرکت در هفته از تبریز به مقصد وان و سه حرکت به استانبول از طریق خطوط ریلی استان صورت گرفته است.

موسوی با اشاره به تغییرات صورت گرفته در مقصد تعدادی از مسیرها، گفت: با حرکت آخرین قطار در نظر گرفته شده برای ایام نوروز در ساعت 22.45 روز 15 فروردین تمام برنامه‌ها و مسیر قطارهای راه‌آهن استان به حالت قبلی باز خواهد گشت.

محدوده راه‌آهن آذربایجان به طول 467 کیلومتر شامل ورودی مراغه تا تبریز، تبریز تا جلفا، تبریز تا رازی (خط ارتباطی با کشورهای اروپایی و ترکیه) است و مهم‌ترین شهرهای این خطوط را تبریز، عجبشیر، صوفیان، مرند، جلفا، شرفخانه، سلماس و شبستر تشکیل می‌دهند.

انتهای پیام/و20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول