اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

با تاکید بر عدم دخالت گروه موسوم به "دوستان سوریه" در ماموریت عنان

لاوروف: تعیین ضرب‌الاجل کمکی به حل و فصل اوضاع در سوریه نمی‌کند

خبرگزاری فارس: وزیر امور خارجه روسیه با تاکید بر عدم دخالت گروه موسوم به "دوستان سوریه" در ماموریت "کوفی عنان" گفت که تعیین ضرب‌الاجل کمکی به حل و فصل اوضاع در سوریه نمی‌کند.

لاوروف: تعیین ضرب‌الاجل کمکی به حل و فصل اوضاع در سوریه نمی‌کند

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری «اینترفکس»، "سرگئی لاوروف" وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد که عدم حضور نمایندگان روسیه در نشست دوم آوریل «دوستان سوریه» در استانبول به این دلیل بود که در این کنفرانس نمایندگان همه طرف‌های مناقشه در سوریه، از جمله مقامات رسمی دمشق حضور نداشتند.

لاوروف امروز در کنفرانس مطبوعاتی در ایروان گفت: مسکو از تماس با گروه‌های مختلف مخالف در سوریه، از جمله شورای ملی مخالفان در این کشور حمایت می‌کند و ما تلاش می‌کنیم که دوست همه مردم سوریه باشیم، نه فقط مخالفان.

وزیر خارجه روسیه در پاسخ به سئوال یکی از خبرنگاران، یادآور شد که بر اساس طرح "کوفی عنان" نماینده ویژه سازمان ملل متحد و اتحادیه کشورهای عربی دولت سوریه باید اول نیروهای خود را از شهرها خارج کند.

لاوروف گفت: بله، دولت سوریه موظف است که بر اساس آنچه در طرح کوفی عنان نوشته شده، اولین گام را برداشته و نیروهای خود را از شهرها خارج کند و ما از این مسئله حمایت می‌کنیم.

افزود: البته اگر آغاز چنین اقدامی در آینده نزدیک همزمان با اقدام مشابه کسانی نباشد که علیه نیروهای دولتی در جنگ هستند، من فکر نمی‌کنم که این کار نتیجه ای در پی داشته باشد.

لاوروف همچنین با تاکید بر اینکه تعیین ضرب الاجل و زمان برای دولت سوریه بدین منظور کمکی به حل و فصل اوضاع نمی کند، گفت: مسلما ما همگی مایل هستیم که خونریزی‌ها در سوریه هر چه سریعتر پایان یابد، ولی چنین درخواست‌هایی باید خطاب به همه طرفین درگیری در سوریه باشد، نه فقط مقامات دمشق.

به عقیده لاوروف، سنجیدن تاثیر ماموریت کوفی عنان در خصوص حل و فصل مناقشه سوریه تنها وظیفه شورای امنیت سازمان ملل متحد است و نه گروه به اصطلاح «دوستان سوریه». کوفی عنان نماینده ویژه سازمان ملل و اتحادیه عرب است، بنابراین دبیر کل سازمان ملل و شورای امنیت باید به ارزیابی ماموریت وی بپردازد.

وزیر امور خارجه روسیه همچنین اعلام کرد که مقامات مسکو در انتظار سفر دو هیئت از مخالفان سوریه هستند.

انتهای پیام/آ.ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول