اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با اجرای هدفمندی یارانه‌ها صورت گرفت

رشد 100 درصدی تولید آرد گلستان

خبرگزاری فارس: رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی کارفرمایی صنعت آرد گلستان گفت: با اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها در کشور در زمینه صنعت گندم، آرد و نان شاهد رشد و پیشرفت‌های بسیار چشمگیری بوده‌ایم.

رشد 100 درصدی تولید آرد گلستان

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان به نقل از روابط عمومی شرکت غله و خدمات بازرگانی استان گلستان سید محمدرضا حسینی‌هاشمی در حاشیه نشست مشترک دستگاه‌های مرتبط با صنعت آرد در خصوص بررسی برنامه‌های اجرایی و عملیاتی امور مربوطه اظهار داشت: استان گلستان به لحاظ دارا بودن شرایط آب و هوایی مناسب و برخورداری از خاک حاصلخیز توانایی تولید بیش از یک میلیون تن گندم را دارا است.

وی افزود: سال گذشته با اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها در کشور شاهد رشد چشمگیری در زمینه صنایع تبدیلی و تولیدی آرد به خصوص در استان گلستان بوده‌ایم.

حسینی‌هاشمی خاطر نشان کرد: قبل از اجرای قانون مذکور استان گلستان با دارا بودن 30 کارخانه تبدیلی آرد با ظرفیت رسمی مجموعا یک‌هزار و 250 هزار تن گندم، تنها 300 هزار تن تولید داشته و با اجرای این قانون این میزان تولید با رشد 100 درصدی روبه‌رو شده است.

رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی کارفرمایی صنعت آرد استان گلستان یادآور شد: این میزان افزایش تولید شامل رشد تولید هشت درصدی از ظرفیت خالی کارخانجات آرد استان به صورت تامین آرد مصارف خبازی اتحادیه‌های خارج از استان و رشد تولید هشت درصدی ظرفیت خالی کارخانجات به صورت تامین آرد مصرف صنوف و صنایع داخل و خارج استان با تامین گندم مورد نیاز توسط شرکت غله استان گلستان بوده است.

وی در همین زمینه اضافه کرد: این رشد نیز شامل رشد هفت درصدی در زمینه تولید آرد مصرفی صنوف و صنایع و مصارف خبازی خارج از استان از محل گندم آزاد خریداری شده توسط کارخانجات آرد استان از کشاورزان در سال زراعی 1390 و رشد دو درصدی در زمینه تولید آرد مصرفی صنوف و صنایع و مصارف خبازی خارج از استان از محل گندم آزاد خریداری شده توسط کارخانجات آرد استان از محل واردات گندم و یا انبارهای ذخیره شده سایر بخش‌های خصوصی داخل استان بوده است.

این مسئول گفت: قبل از اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها با محدودیت‌هایی در زمینه تولید و توزیع آرد سهمیه‌ای، کارخانجات آرد استان تنها با 24 درصدی ( 300 هزار تن) ظرفیت اسمی خود مشغول فعالیت بودند و پس از اجرای قانون مذکور به 49 درصد رسیده که رشدی بیش از دو برابر را نشان می‌دهد.

حسینی‌هاشمی در خصوص اولویت‌های کارخانجات آردسازی استان افزود: در حال حاضر با توجه به کمبود برداشت گندم سال زراعی قبل، فروش آرد استان گلستان و گندم موجود برای خارج از استان بسیار محدود است و اولویت‌کاری کارخانجات آردسازی تأمین کیفی و کمی آرد مصرفی داخل استان است.

رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی کارفرمایی صنعت آرد گلستان در پایان در خصوص علت موفقیت صنعت آرد گلستان پس از اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها متذکر شد: تقریباً از سال 1386 کارخانجات آرد استان مرتبا در جریان آزادسازی قریب‌الوقوع تولید و توزیع آرد قرار می‌گرفتند و شرکت غله استان به صورت مکرر کارخانجات آرد را برای ورود به عرصه بسیار جدیدی از تولید آرد آماده می‌کرد و به دنبال همین امر کارخانجات تقریبا با آمادگی کامل تهدیدهای پیش آمده را به بهترین فرصت برای در دست گرفتن تولید حداقل 20 درصد از آرد کشور تبدیل کرده‌اند.

انتهای پیام/ن30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول