اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده انتظامی استان اردبیل:

شی نورانی در آسمان اردبیل چترهای هواشناسی است / مردم توجهی به شایعات نکنند

خبرگزاری فارس: فرمانده انتظامی استان اردبیل با بیان اینکه شی نورانی مشاهده شده در آسمان این استان چترهای هواشناسی هستند، گفت: مردم نباید به شایعات توجه کنند.

شی نورانی در آسمان اردبیل چترهای هواشناسی است / مردم توجهی به شایعات نکنند

امیر علی روستایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: دستگاه‌های بالن هواشناسی که به فضا ارسال می‌شود دارای چترهای منوری شکل هستند که به هنگام شب تولید نور کرده و حالت منوری به خود می‌گیرند.

وی ادامه داد: تاکنون هیچ گزارشی از دستگاه‌های جاسوسی یا هواپیماهای بدون سرنشین کشورهای بیگانه گزارش نشده و مردم نباید به شایعات توجه کنند.

این مسئول بیان داشت: بر اساس بررسی کارشناسان پایگاه پدافند هوایی تبریز و اعلام نظر آنها شی نورانی که اغلب به شکل جعبه‌ای و در برخی از ایام در آسمان اردبیل مشاهده می‌شود چترهای همین دستگاه‌های بالن هواشناسی است که در هوا رها شده و به سرعت نیز بر زمین می‌نشیند.

فرمانده انتظامی استان اردبیل در پاسخ به سؤالی در مورد صدای مهیب انفجار در شهر اردبیل در ایام گذشته گفت: این صداهای مهیب نیز مربوط به شکسته شدن دیوار صوتی هواپیماهای پایگاه شکاری تبریز است که به دلیل فاصله اندک با این پایگاه صدای آن به خوبی احساس می‌شود.

روستایی تصریح کرد: ما نیز در مراحل مختلف این صدای مهیب را احساس کرده و شنیدیم و بعد از بررسی‌های مختلف مشخص شد به دلیل آن که پایگاه شکاری تبریز در حوالی کوه سبلان است، خلبانان آن با شکستن دیوار صوتی اسباب تولید چنین صدای مهیبی را فراهم آورده و هیچ انفجاری در داخل یا خارج از شهر اردبیل رخ نداده است.

وی ادامه داد: مردم نباید نگران چنین موارد و شایعات پیرامونی آن باشند چرا که امنیت به حد کافی در استان اردبیل فراهم است و اردبیل جزو چهار استان امن کشور به شمار می‌رود.

*اجرای طرح نوروزی با موفقیت همراه بود 

رئیس پلیس استان اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود از موفقیت‌آمیز بودن طرح نوروزی پلیس از 25 اسفند سال گذشته تا 13 فروردین امسال خبر داد.

روستایی اظهار داشت: در همین مدت میزان جرایم تصادفات رخ داده درون و برون شهری کاهش چشمگیری داشته و ما یک فضای امن و آرامی را در استان با توجه به حجم زیاد ترددها و سفرها شاهد بودیم.

این مسئول با بیان اینکه پلیس با تمام نیروی انسانی موجود و امکانات خودرویی و تجهیزات نظارتی و کنترلی در این طرح حاضر شده بود، افزود: پلیس استان اردبیل با برپایی 18 ایستگاه خدمات به مردم، 24 پاس پیاده و خودرویی در داخل شهر، بهره‌گیری از ظرفیت و توان خودرویی پلیس راه و همچنین استفاده از دوربین‌های کنترل سرعت و پایگاه تردد شمار تلاش کرد در ایام نوروز ضمن برقراری امنیت و آرامش سفرهای ایمنی را برای مردم تدارک ببیند.

فرمانده انتظامی استان همچنین از به کارگیری روزانه 80 دستگاه خودرو و تیم پلیسی در مناطق درون و برون شهری به استعداد 200 نیروی آماده به کار در طرح نوروزی خبر داد.

روستایی اضافه کرد: ما با همراهی خوب دستگاه‌های خدمات‌رسان همچون اورژانس، هلال احمر و راهداری سعی کردیم در محورهای اصلی و فرعی مستقر شده و امدادرسانی خود را انجام دهیم.

وی در پایان ابراز داشت: روزانه به طور معمول 190 گشت خودرویی، موتوری و پیاده در سطح استان اردبیل انجام شده و این حرکت تعدیل و کاهش 15 تا 32 درصدی جرایم و تصادفات را سبب شده است.

انتهای پیام/و۱۰/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول