اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

وزارت خارجه سوریه:

موضوع سرنگونی نظام حاکم سوریه منتفی است/دمشق با موفقیت این مرحله را پشت سرگذاشت

خبرگزاری فارس: سخنگوی وزارت خارجه سوریه با تاکید بر اینکه نبرد برای سرنگونی نظام حاکم پایان یافته تلقی می‌شود و دمشق موفق شده این مرحله را با موفقیت به پایان برساند، گفت اکنون نبرد برای برقراری ثبات و استقرار در جریان است.

موضوع سرنگونی نظام حاکم سوریه منتفی است/دمشق با موفقیت این مرحله را پشت سرگذاشت

 به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، "جهاد مقدسی" در گفت‌وگو با تلویزیون دولتی سوریه با اشاره به اینکه نبرد برای سرنگونی نظام حاکم به پایان رسیده و هرگز وضعیت سابق باز نخواهد گشت، گفت: هم‌اکنون نبرد برای ایجاد ثبات و استقرار در کشور است.

سخنگوی وزارت خارجه سوریه در ادامه افزود: هنگامی که امنیت و صلح بدون نیاز به توافق‌نامه‌ای در مناطق مسکونی حاکم شود، در آن صورت حضور ارتش نیز این مناطق بی‌معنی خواهد بود، به ویژه آنکه ارتش سوریه هیچ‌گاه از حضور در مناطق مسکونی خشنود نبوده وبی‌تردید پس از برقراری امنیت و ثبات این مناطق را ترک خواهد کرد.

مقدسی گفت: وقتی زندگی عادی به منطقه‌ای بازگردد و شهروندان آن بتوانند فرزندان خود را به مدارس بفرستند و احساس امنیت کنند، در آن هنگام نیروهای مسلح و ارتش از آن منطقه بیرون خواهد رفت.

مقدسی تاکید کرد که وجود عناصر مسلح مخالف با مشروعیت نظام در بحران سوریه مسئله‌ای است که منظر قانونی و بین‌المللی امری اثبات شده و گزارش هیئت ناظران اتحادیه عرب نیز آن را مورد تایید قرار داده است و بی‌شک این عناصر هستند که راه حل سیاسی و اصلاحات در کشور را مختل کرده‌اند.

سخنگوی وزارت خارجه سوریه ضمن درخواست کمک از همه کشورهای جهان به جای اعمال فشار بر سوریه گفت: اگر هدف طرحی کمک به دمشق برای ایجاد ثبات و تحقق اصلاحات در سوریه باشد، نظام حاکم از آن استقبال خواهد کرد.

مقدسی در ادامه افزود: دمشق هم‌اکنون نبردی دیپلماتیک با جهان غرب را تجربه می‌کند که مخالف نظام حاکم بر سوریه است، اما موفقیت کوفی عنان، فرستاده ویژه سازمان ملل و اتحادیه عرب جهت از بین بردن بهانه‌ها، تحکیم مواضع هم‌پیمانان دمشق به نفع ما خواهد بود.

وی تاکید کرد: دمشق گفتگوی موفقی با کوفی عنان داشت، چون فرستاده ویژه سازمان ملل و اتحادیه عرب حق نظام حاکم در پاسخ دادن به خشونت‌های مسلح به عنوان منطقی سیاسی را قبول کرد و این چیزی است که در ماموریت هیئت ناظران اتحادیه عرب مشاهده نمی‌شد.

انتهای پیام/++

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول