اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

در دیدار وزیر خارجه آمریکا و پادشاه عربستان مطرح شد

اعمال فشار بیشتر بر سوریه و ایجاد سپر موشکی در خلیج فارس برای مقابله با ایران

خبرگزاری فارس: منابع خبری با اشاره به دیدار وزیر خارجه آمریکا و پادشاه عربستان تاکید کردند که بحران سوریه و ایجاد سپر موشکی در خلیج فارس جهت مقابله با ایران محور گفتگوهای کلینتون و ملک عبدالله بوده است.

اعمال فشار بیشتر بر سوریه و ایجاد سپر موشکی در خلیج فارس برای مقابله با ایران

به گزارش فارس، در حالی که منابع خبری از دیدار هیلاری کلینتون با ملک عبد الله بن عبد العزیز خبر داده و اعلام کردند که محور گفتگوهای وزیر خارجه آمریکا و پادشاه عربستان تغییر و تحولات جاری در منطقه از جمله بحران سوریه خبر دادند، برخی رسانه‌ها گفت‌وگوهای پشت پرده عبد الله و کلینتون را فاش کرده‌اند.

پایگاه اطلاع رسانی میدل ایست آنلاین در این باره نوشت، هیلاری کلینتون روز گذشته با ملک عبد الله بن عبد العزیز در حالی دیدار و گفتگو کرد که سوریه و ایران محور گفتگوهای آن دو را تشکیل می‌داد.

در این دیدار هیلاری کلینتون تاکید کرد که ایران از سوریه حمایت و پشتیبانی می‌کند، اما آنچه برای واشنگتن مهم می‌نماید، حمایت تهران از دمشق نیست،‌ بلکه دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای است.

به همین منظور وزیر خارجه آمریکا به پادشاه عربستان پیشنهاد ایجاد یک سپر موشکی در حاشیه جنوبی خلیج فارس جهت مقابله با خطر هسته‌ای ایران در برابر کشورهای عربی منطقه شد.

یک منبع آگاه در هیئت همراه با وزیر خارجه آمریکا که نخواست نامش فاش شود، تاکید کرد که ایجاد این سپر موشکی و گفتگو برسر آن با کشورهای عربی حوزه خلیج فارس پایه و اساس سفر کلینتون به منطقه را تشکیل می‌دهد.

وی در ادامه افزود: وزیر خارجه آمریکا قرار است، طرح ایجاد این سپر موشکی منطقه‌ای را در نشست شورای همکاری خلیج فارس که در آن حضور خواهد یافت، مطرح کند.

هیلاری کلینتون به جز ملک عبد الله قرار است، با شاهزاده سعود الفیصل، وزیر خارجه عربستان نیز دیدار داشته باشد.

وزارت خارجه آمریکا پیش از این اعلام کرده بود که کلینتون در دیدار خود با سعود الفیصل راه‌های و شیوه‌های تشدید مجازات و تحریم‌ها علیه ایران به دلیل ادامه برنامه‌ هسته‌ای توسط تهران و نقش عربستان در تامین نفت مورد نیاز غرب و آمریکا را دربرمی‌گیرد.

کلینتون پس از عربستان راهی آنکارا پایتخت ترکیه می‌شود.

انتهای پیام/++

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول