اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

دیده‌بان حقوق بشر خواستار پایان دادن به سیاست سرکوب در عربستان شد

خبرگزاری فارس: سازمان دیده‌بان حقوق بشر با انتقاد از سیاست‌های سرکوب‌گرانه رژیم سعودی در عربستان خواستار توجه به خواسته‌های دموکراتیک مردم این کشور شد.

دیده‌بان حقوق بشر خواستار پایان دادن به سیاست سرکوب در عربستان شد

 به گزارش فارس به نقل از پایگاه خبری التغییر، "ساره لیا ویتسن"، مدیر اجرایی بخش خاورمیانه و شمال آفریقای سازمان دیده‌بان حقوق بشر وابسته به سازمان ملل متحد گفت: عربستان سعودی هم‌چنان به سرکوب اصلاح‌طلبان این کشور ادامه می دهد.

مدیر اجرایی بخش خاورمیانه و شمال آفریقای سازمان دیده‌بان حقوق بشر افزود: مقامات مسئول سعودی بهتر است، به جای بازداشت و زندانی کردن فعالان حقوق بشر و طرفداران دموکراسی و آزادی در این کشور به حقوق آنها احترام بگذارند و خواسته‌های آنها را برآورده کنند.

این در حالی است که رژیم سعودی اخیرا مانع خروج از کشور "ولید ابو الخیر"، فعال حقوق بشر عربستانی شده است، ابو الخیر درباره ممنوعیت خروج خود از عربستان گفت که علت ممنوع الخروج شدنم با فعالیت‌های من و همسرم در امور حقوق بشری ارتباط پیدا می‌کند.

این فعال حقوق بشر عربستانی ضمن اعتراض به حکم ممنوع الخروج شدن خود و همسرش، این حکم را ظالمانه خواند.

 

از سوی دیگر "احمد الراشد"، دیگر فعال حقوق بشر عربستان گفت: هدف ممنوع الخروج کردن ابوالخیر در واقع فشار بر وی برای دست برداشتن از فعالیت‌هایش است و این حربه‌ایست که همواره مقامات سعودی علیه فعالان از آن استفاده می‌کنند.

ولید ابوالخیر از فعالان حقوق بشر عربستان از زندانی کردن فعالان و عدم اجازه شرکت زنان در فعالیت‌های سیاسی انتقاد کرده بود و همین موضوع سبب احضار وی به وزارت داخلی سعودی و ممنوع الخروج شدن وی از عربستان شده بود.

انتهای پیام/++

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول