اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار کرمان خطاب به فرمانداران

مراکز فروش محصولات بومی را در شهرها راه‌اندازی کنید

خبرگزاری فارس: استاندار کرمان گفت: به فرمانداران استان توصیه کردم تا در تمام شهرها یک مرکز فروش محصولات داخلی و بومی از جمله صنایع دستی، کشاورزی، دامی و... راه‌اندازی کنند.

مراکز فروش محصولات بومی را در شهرها راه‌اندازی کنید

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب کرمان، اسماعیل نجار بعد از ظهر امروز در حاشیه بازدید از ظرفیت‌های کشاورزی شهرستان جیرفت در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در این شهرستان اظهار داشت: با توجه به بالا بودن ظرفیت‌های بخش کشاورزی در جنوب استان، مدیریت منابع آبی یکی از مسائلی است که باید مورد توجه بیشتر قرار گیرد.

وی با بیان اینکه مجلس و دولت توجه ویژه‌ای به منابع آبی داشته‌اند، افزود: با توجه به خشکسالی‌های که در سال‌های گذشته داشته‌ایم و سال جاری نیز در پیش داریم، باید میزان منابع آبی موجود را درست مدیریت کنیم که بحث مدیریت تحت فشار مطرح است.

نجار تصریح کرد: باید محصولاتی کشت شود که مورد نیاز است و موجب اشتغال می‌شود و میزان و الگوی کشت نیز باید در این زمینه رعایت شود.

وی با بیان اینکه این موردی دو جانبه برای مسئولان و کشاورزان است، خاطرنشان کرد: مسئولان جهاد کشاورزی باید در این بخش همت ویژه داشته باشند و کشاورزان نیز به این موضوع مهم اهمیت دهند.

استاندار کرمان گفت: موضوع دیگر بحث فرآوری است، باید صنعت را در جنوب کرمان به سمت فرآوری محصولات کشاورزی ببریم.

نجار افزود: در جنوب کرمان در قسمت آبزیان، طیور، دام و به ویژه شتر ظرفیت‌های بالایی وجود دارد که از این ظرفیت‌ها استفاده نمی‌شود.

وی ابراز داشت: گاهی تنگ‌نظری‌هایی در دستگاه اجرایی وجود دارد و تصورشان این است که هر کسی باید کار خود را بکند، این‌طور باید باشد اما باید یک نگاه کلی و فرا‌بخشی هم وجود داشته باشد، تمام دستگاه‌های اجرایی کار کنند تا نیاز کشور را تأمین کنند و ظرفیت‌ها را حفظ و ارتقا دهند.

نجار با اشاره به وجود ظرفیت‌های بسیار در مناطق مختلف جنوب کرمان اذعان داشت: به فرمانداران استان توصیه کردم تا در تمام شهرها یک مرکز فروش محصولات داخلی از جمله صنایع دستی، کشاورزی، دامی و... راه اندازی کنند.

وی بیان داشت: ظرفیت دیگر همین بحث گردشگری است که ساز و کارش را باید فراهم کرد زیرا این مهم اشتغال، فرهنگ، اقتصاد و هم وحدت و امنیت ملی را دربر دارد و موجب آشنایی مردم با مناطق مختلف و شناسایی ظرفیت‌های مناطق گوناگون می‌شود.

نجار اظهار داشت: برای صادرات صحیح تولیداتی که داریم، که در این راستا باید یک پایانه صادراتی راه اندازی کنیم و فرودگاه جیرفت هم تکمیل یک باند آن را شروع کردیم و به ویژه  در بخش حمل و نقل محصولات کشاورزی باید آن را عملیاتی کنیم.

انتهای پیام/س10/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول