اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار اصفهان:

اگر شهردار سال 74 بودم از ساخت جهان‌نمای اصفهان جلوگیری می‌کردم

خبرگزاری فارس: شهردار اصفهان گفت: به طور حتم اگر من در آن زمان شهردار بودم، به هیچ وجه مجوز ساخت جهان‌نما را نمی‌دادم و از احداث این بنا جلوگیری می‌کردم.

اگر شهردار سال 74 بودم از ساخت جهان‌نمای اصفهان جلوگیری می‌کردم

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان به نقل از روابط عمومی شهرداری اصفهان، سیدمرتضی سقائیان‌نژاد با بیان اینکه تلفیق و آشتی سنت و مدرنیته در شهر بسیار مهم است، گفت: اصفهان یک شهر ملی و بین‌المللی بوده و آثار تاریخی آن متعلق به جهانیان است.

وی با تأکید بر حفظ آثار تاریخی شهر اصفهان افزود: میراث فرهنگی اصفهان میراث جهانی است که بخشی از حفظ و نگه‌داری آن را شهرداری به دوش می‌کشد.

شهردار اصفهان با بیان اینکه برای احیای بافت فرسوده و تاریخی شهر اصفهان یک هزار میلیارد تومان اختصاص یافته است، تصریح کرد: تلفیق و آشتی سنت و مدرنیته در شهر بسیار مهم است چرا که در صورتی بتوانیم تجدد را در ترازوی سنت ببینیم دوران و آثاری جدید ایجاد می‌شود که برای آیندگان تاریخ است.

وی با اشاره به بدنه‌سازی شرق چهارباغ، گفت: حفظ و نگه‌داری چهارباغ به عنوان جلوه اصلی دوران صفویه لازم و ضروری است، از این‌رو بدنه‌سازی شرق چهارباغ حدفاصل میدان امام حسین(ع) و بازار هنر در دستور کار قرار گرفت و پس از پایان آن بدنه‌سازی غرب اجرا می‌شود.

سقائیان‌نژاد به احداث برج جهان‌نما اشاره کرد و ادامه داد: تبلیغات و شایعات زیادی در خصوص برج جهان‌نما به وجود آمده بود به طوریکه گروهی از کمیسیون فرهنگی مجلس در میدان امام(ره) به دنبال ساختمان جهان‌نما بودند.

وی با بیان اینکه کلنگ‌زنی ساختمان جهان‌نما در سال 74 انجام شده است، اظهار کرد: طرح ساختمان جهان‌نما در جشنواره خوارزمی رتبه برتر را به خود اختصاص داد اما متأسفانه به سمت کار غیر کارشناسی کشیده شد.

وی تأکید کرد: به طور حتم اگر من در آن زمان  شهردار بودم، به هیچ وجه مجوز ساخت جهان‌نما را نمی‌دادم و از احداث این بنا جلوگیری می‌کردم.

انتهای پیام/س30/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول