اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه یزد خواستار شد

روحانیون یزد را به جایگاه علمی و تقوایی خود بازگردانند

خبرگزاری فارس: امام جمعه یزد در جمع روحانیون اردکان گفت: روحانیون باید تلاش کنند یزد را به جایگاه علمی، تقوایی و خود بازگردانند.

روحانیون یزد را به جایگاه علمی و تقوایی خود بازگردانند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردکان، آیت‌الله محمدرضا ناصری پیش از ظهر امروز در سومین گردهمایی طلاب و روحانیون شهرستان اردکان با تبریک سال نو به مردم و جامعه روحانیت استان یزد اظهار داشت: اردکان از دیرباز دیار عالمان و بزرگان بوده و آیت‌الله خاتمی و بهجتی تنها نمونه‌ای از علماء و فقهای دانشمندی هستند که خدمات بسیار ارزشمندی به اسلام و انقلاب داشته‌اند.

امام جمعه یزد با ادای احترام به شهدای شهرستان اردکان افزود: شهید عاصی‌زاده از جوانان مخلص و فهیمی بود که قبل از تشکیل تیپ الغدیر یزد مسئولیت اطلاعات عملیات لشکر نجف را برعهده داشت و در این جایگاه مهم و حساس، خدمات بی‌شماری انجام داد و بعدها نیز در کسوت فرماندهی تیپ الغدیر یزد مجاهدت و جان‌فشانی‌های بسیاری کرد.

نماینده ولی‌فقیه در استان یزد با بیان اینکه امروز روحانیت یک رکن اساسی از حرکت تکاملی جامعه است، تصریح کرد: امروزه در دنیا هدف از زندگی و خلقت فراموش شده و این جنگ‌افروزی‌ها، کشتارها و استثمار ملل نیز از همین نقص سرچشمه می‌گیرد.

وی ادامه داد: شهدا هدف از خلقت را دریافته بودند و به همین علت نیز جان خود را در راه اسلام و انقلاب اسلامی فدا کردند و امروز نام نیکی از آنان برجای مانده است.

آیت‌الله ناصری مهم‌ترین وظیفه روحانیت در شرایط کنونی را یادآوری هدف خلقت به انسان‌ها برشمرد و گفت: امروز جامعه بیش از هر زمانی نیازمند حضور و کار جدی روحانیون در سطوح مختلف است تا با موعظه و روشنگری مردم را به سوی رستگاری سوق دهند.

امام جمعه یزد با هشدار به روحانیون و مسئولان خاطرنشان کرد: دشمن در تلاش است تا دیار دارالعباده را به یکی از پایگاه‌های خود تبدیل کند و از این رو جامعه روحانیت موظف است تا با برنامه‌ریزی اصولی و صحیح، یزد را به جایگاه علمی، تقوایی خود بازگردانند.

وی افزود: دشمن با چراغ خاموش و با استفاده از وسایل ارتباطی نظیر اینترنت و ماهواره می‌کوشد جوانان ما را استحاله و به سمت خود جذب کند و چنانچه روحانیون برنامه و راهکار جدی نداشته باشند، هم جامعه و هم روحانیت متضرر خواهد شد.

آیت‌الله ناصری گفت: امروز اگر بخواهیم به ازای هر 2 هزار نفر از مردم یزد یک طلبه یا روحانی داشته باشیم به بیش از 8 هزار روحانی دانشمند که بتواند در عرصه‌هایی نظیر دانشگاه و آموزش و پرورش مؤثر باشد، نیازمندیم و این امر جز با تلاش، کوشش و مجاهدت جامعه روحانیت شیعه میسر نیست.

امام جمعه یزد با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین رسالت‌های روحانیت شیعه تربیت کودکان بوده است، اظهار داشت: متأسفانه چه در سال‌های پیش از انقلاب و چه در 33 سال پس از انقلاب هیچ برنامه‌ریزی مدونی برای تربیت کودکان و نوجوانان نداشته‌ایم و اکنون 18 میلیون دانش‌آموز نیازمند تربیت صحیح اسلامی هستند تا جامعه به سوی رستگاری حرکت کند.

در این مراسم که با حضور امام جمعه و بیش از 150 نفر از طلاب و روحانیون مقیم اردکان و قم در حوزه علمیه امام صادق(ع) اردکان برگزار شد، از دو تن از مبلّغین پیشکسوت این شهرستان تجلیل شد.

انتهای پیام/ی20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول