اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

روزهایی سرنوشت‌ساز در راه است

آماده‌باش برای فوتبال تبریز

خبرگزاری فارس: بازی‌های تیم‌های تبریزی در سال‌جاری بسیار حساس خواهد بود تراکتورسازی به عنوان مدعی تراز اول قهرمانی به مصاف حریفان خواهد رفت و شهرداری تبریز در لیگ برتر مبارزه‌ای سخت‌تر برای فرار از سقوط انجام خواهد داد.

آماده‌باش برای فوتبال تبریز

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، در لیگ دسته اول نیز ماشین‌سازی با قدمت‌ترین تیم تبریز، به عنوان مدعی برای صعود به لیگ برتر بازی‌های حساسی را پیش روی دارد.

 

شهرداری و سد بلندی چون صبای قم

نخستین بازی سال 91 این تیم‌ها در روز دهم فروردین با بازی حساس صبای قم ( یکی از تیم‌های مدعی) آغاز می‌شود. شهرداری نماینده تبریز بازی تعیین‌کننده‌ای با صبا خواهد داشت. بازی بزرگی که می‌تواند شهرداری را از قعر جدول جدا کند و یا این تیم را در بین تیم‌های قعر جدول به عنوان یکی از کاندیداهای سقوط مطرح کند.

شاید این بازی نقطه آغازی برای موفقیت تیم‌های تبریزی باشد و هواداران با نشاط و پرحرارت فوتبال تبریز خوب می‌دانند در صورت حمایت از شهرداری (تیمی که از بازیکنان بومی زیادی بهره می‌برد) می‌توان به حضور در لیگ برتر این تیم در فصل آینده امیدوار بود.

هواداران فوتبال آذربایجان خوب می‌دانند که موفقیت دو تیم تراکتورسازی و شهرداری تبریز در لیگ یازدهم به هم تنیده شده بود زیرا همه تیم‌ها به واسطه حضور دو تیم از تبریز مجبورند دو بار در تبریز جضور یابند و این یک مزیت بزرگ برای هر دو تیم محسوب می‌شود مخصوصا رقیبان تراکتورسازی چون صبای قم، نفت و استقلال و پرسپولیس تهران، ذوب آهن و سپاهان اصفهان چاره‌ای جز حضور دوباره در تبریز ندارند و با توجه به واهمه حضور تمام تیم‌های لیگ در تبریز حضور دو تیم و بیشتر از تبریز را می‌توان امتیازی بزرگ برای تیم‌های تبریز قلمداد کرد.

البته این موضوع برای تیم صبا که پارسال با یک بازی حاشیه‌ای مانع راهیابی تراکتورسازی به لیگ قهرمانان آسیا شد، بیشتر ملموس است صبایی‌ها می‌دانند مردم فوتبال‌دوست تبریز ورزشگاه را مملو از جمعیت خواهند کرد و این مسئله برای آنها اصلا خوب نیست و بازیکنان و کادر فنی روز سختی در تبریز خواهند داشت. این بازی دهم فروردین ساعت 16:30 در ورزشگاه یادگار امام(ره) تبریز انجام خواهد شد.

 

ماشین‌سازی و سه بازی نفس‌گیر برای حضور در پلی‌آف

تیم ماشین‌سازی تبریز با سابقه‌ترین تیم آذربایجان و شمال‌غرب کشور امسال نیم فصل اول را با موفقیت آغاز کرد و به عنوان مدعی اول حضور در لیگ برتر خود را مطرح کرد اما نیم فصل دوم نتوانست فروغ نیم فصل اول را داشته باشد ولی همچنان یکی از کاندیداهای حضور در پلی‌آف بوده شایسته است با حمایت از این تیم همپا با تهران شاهد حضور سه تیم از تبریز نیز در لیگ برتر باشیم.

 

تراکتور مدعی تراز اول قهرمانی

تیم تراکتورسازی تبریز پر تماشاگرترین تیم کشور پس از انجام 28 بازی در رتبه دوم قرار دارد این تیم با زدن 48 گل برترین خط حمله لیگ را در اختیار دارد و توانسته است با 15 برد و شش تساوی با 52 امتیاز در رده دوم جدول قرار گیرد.

با نگاهی اجمالی به بازی‌های تیم‌های مدعی در هفته‌های پایانی کاملا مشخص است که تراکتورسازی تبریز بازی‌های ساده‌تری نسبت به دو رقیب خود، سپاهان اصفهان و استقلال تهران دارد.

حریفان تراکتورسازی تبریز: فجر سپاسی( تبریز)، فولاد(تبریز)، راه آهن(تهران)، پرسپولیس(تبریز)، مس سرچشمه(کرمان)،ملوان(تبریز)

حریفان سپاهان اصفهان: ملوان(انزلی)، پرسپولیس(اصفهان)، فولاد(اهواز)، شاهین(اصفهان)، ذوب آهن(اصفهان)، مس سرچشمه(اصفهان)

حریفان استقلال تهران: مس سرچشمه( کرمان)، صبا(تهران)، شاهین(بوشهر)، شهرداری تبریز(تهران)، نفت(آبادان)، نفت تهران(تهران)

تراکتورسازی چهار بازی در تبریز یک بازی در تهران دارد که به نوعی در این پنج بازی حکم میزبان را دارد و فقط یک بازی برابر تیم به احتمال زیاد سقوط‌کننده مس رفسنجان دارد. ولی سپاهان و به خصوص استقلال راه سختی برای قهرمانی در لیگ یازدهم پیش روی دارد.

با توجه به حساسیت بازی‌های سه تیم شهرداری، ماشین‌سازی و تراکتورسازی تبریز امیدواریم هواداران حمایت ویژه‌ای از چند بازی آینده تیم‌های شهرستان داشته باشند تا پس از سال‌ها شاهد فروغ تیم‌های تبریزی در سطح فوتبال کشور باشیم.

انتهای پیام/س10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول