اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

تشکیل "ائتلاف آزادی و عدالت" توسط جوانان منطقه الشرقیه عربستان

خبرگزاری فارس: جوانان و فعالان شیعی عربستان در منطقه الشرقیه اعلام کردند که در صدد تشکیل ائتلافی بسان ائتلاف‌های بهار عربی در منطقه شیعه‌نشین شرق عربستان با نام "ائتلاف آزادی و عدالت" هستند.

تشکیل "ائتلاف آزادی و عدالت" توسط جوانان منطقه الشرقیه عربستان

به گزارش فارس به نقل از پایگاه خبری التغییر، فعالان شیعی عربستان و اعضای جنبش الحراک المطلبی در منطقه الشرقیه در شرق عربستان اعلام کردند، در صدد تشکیل ائتلافی تحت عنوان "ائتلاف آزادی و عدالت" در این منطقه هستند.

این فعالان عربستانی تاکید کردند که این ائتلاف به تبعیت از ائتلاف‌های تشکیل شده در بهار عربی تشکیل خواهد شد و تلاش می‌شود، فعالان و نمایندگان تمام جریان‌ها و جناح‌های عربستار آن حضور و مشارکت داشته باشند.

جوانان جنبش الحراک المطلبی بیش از یک سال است که در مناطق شرقی عربستان توسط جوانان شیعی این مناطق تشکیل شده است و مسئولیت برگزاری راهپیمایی‌های اعتراض‌آمیز مردمی در این مناطق علیه رژیم سعودی را برعهده دارد.

این جنبش از سال گذشته تاکنون تحرکات و اقدامات مسالمت‌آمیزی علیه رژیم سعودی تدارک دیده و برگزار کرده است که توسط نیروهای امنیتی و نظامی رژیم سعودی به شدت سرکوب شده‌اند و شماری از جوانان این جنبش به شهادت رسیده و مجروح شده و شماری دیگر در زندان‌های رژیم سعودی در بازداشت بسرمی‌برند.

این ائتلاف اعلام کرده است که فعالیت‌های خود را از طریق برگزاری راهپیمایی‌های اعتراض‌آمیز و تظاهرات مسالمت‌آمیز تا تحقق خواسته‌ها مطالبات خود علیه رژیم سعودی آغاز خواهد کرد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول