اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

ناظر عالی ستاد مرکزی تسهیلات سفرهای کشور:

سیاست همه‌مکانی کردن سفر را دنبال می‌کنیم

خبرگزاری فارس: ناظر عالی ستاد مرکزی تسهیلات سفرهای کشور گفت: سیاست همه‌مکانی و همه‌فصلی کردن سفر را به جد دنبال می‌کنیم و معتقدیم سفرها نباید به نوروز و تابستان ختم شود.

سیاست همه‌مکانی کردن سفر را دنبال می‌کنیم

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حمید شمس عصر امروز چهارشنبه در جریان بازدید از ستاد مرکزی تسهیلات سفرهای استان اردبیل اظهار داشت: بیشتر مسافران نوروزی به استان‌های جنوبی سفر کردند و از شهرهایی همچون بندرعباس، خوزستان و مشهد بازدید کردند.

وی با یادآوری اینکه در کنار ستاد تسهیلات سفرهای مناطق مختلف جمعیت هلال احمر با برپایی پایگاه‌های راهنمای گردشگران در اطلاع‌رسانی موفق عمل کرده است، بیان کرد: اغلب مسافران در این ایام از اطلاع‌رسانی‌ها و انجام خدمات راهنمای مسافران راضی و خشنود هستند.

ناظر عالی ستاد مرکزی تسهیلات سفرهای کشور در بخش دیگری از سخنان خود به فعالیت دائمی ستاد تسهیلات سفرها نیز اشاره کرد و ادامه داد: سیاست ما همه‌مکانی، همه‌زمانی و همه‌فصلی کردن سفرهاست تا عموم مردم ایران بتوانند در مناسبت‌ها و فصول مختلف سفرهایی را به نقاط مختلف کشورمان داشته باشند.

شمس با انتقاد از تمرکز سفرها در مناسبت و ایام خاص نظیر نوروز گفت: اگر برای سفرهای خود برنامه‌ریزی درست و دقیق داشته باشیم و توزیع سفر را در کشور انجام دهیم نه تنها در ایام عید تنها مشهد مقدس و شهرهای زیارتی دیگر مملو از مسافر نمی‌شود بلکه با توزیع مناسب سفر در نقاط مختلف از بار ترافیکی نیز کاسته می‌شود.

وی در ادامه سخنان خود بیان کرد: در حال حاضر تمام اماکن زیر نظر سازمان میراث فرهنگی با تمام ظرفیت در حال ارائه سرویس به مسافران و گردشگران نوروزی است.

ستاد اسکان و مدارس تنها متعلق به فرهنگیان نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، این مسئول در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: در کنار تدارک هتل، هتل آپارتمان‌ها، مهمانپذیرها، خانه‌های استیجاری و مراکز اقامتی ادارات مختلف در برخی از استان‌ها از خوابگاه دانشجویان و ستاد اسکان آموزش و پرورش برای پذیرش مسافران نوروزی استفاده کرده و پذیرای مسافران نوروزی هستیم.

شمس با بیان اینکه در ستاد اسکان و مدارس تدارک دیده شده تنها نباید فرهنگیان پذیرش شوند، تصریح کرد: البته ارائه تخفیف و خدمات ویژه به فرهنگیان نظیر یک وعده غذای گرم عنایت آموزش و پرورش است ولی در تمام استان‌ها مدارس موظف هستند عموم مسافران را پذیرش کنند.

وی گفت: اگر در این زمینه شکایتی از سوی مردم و گردشگران مطرح شود ما بررسی می‌کنیم و با استان‌های متخلف به شدت برخورد خواهیم کرد.

نرخ خدمات اماکن اقامتی 2 سال است افزایش نیافته است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، ناظر عالی ستاد مرکزی تسهیلات سفرهای کشور در ادامه سخنان خود با بیان اینکه از سال 88 در بسیاری از استان‌ها نرخ خدمات اقامتی در هتل‌ها، هتل‌ آپارتمان‌ها و مهمانپذیرها افزایش نیافته است تصریح کرد: سیاست ما افزایش نرخ نیست بلکه ارائه مطلوب خدمات به مسافران و گردشگران است.

شمس ادامه داد: بعد از تعطیلات با پیشنهاد ارائه شده از سوی استان‌ها و با در نظر گرفتن افزایش برخی از هزینه‌های هتل‌داران نرخ‌های جدید را مورد بررسی قرار می‌دهیم و تلاش خواهیم کرد هم رضایت مسافران و هم سرمایه‌گذاران را با نرخ‌های جدید کسب کنیم.

انتهای پیام/آ10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول