اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی استان قم:

زینب (س) بهترین ترجمان آیات صبر قرآن کریم است

خبرگزاری فارس: معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی استان قم گفت: حضرت زینب (س) صبر مجسم است و اگر بخواهیم ترجمه آیات صبر را از قرآن کریم متوجه شویم باید به شخصیت وی مراجعه کنیم.

زینب (س) بهترین ترجمان آیات صبر قرآن کریم است

حجت‌الاسلام محمود نجاریان‌زاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با تبریک سالروز میلاد حضرت زینب (س) اظهار داشت: شخصیت حضرت زینب (س) ابعاد گوناگونی دارد که یکی از آنها علم است تا جایی که امام سجاد (ع) وی را «عالمه غیر معلمه» می‌خواند یعنی نفحاتی از علم لدنی که خدای سبحان در وجود ائمه (ع) قرار داده، به روح او دمیده شده است.

وی ادامه داد: این مقام علمی به جایی می‌رسد که در برهه‌ای از زمان، از شهادت اباعبدالله (ع) تا زمانی که ولایت در اختیار امام سجاد (ع) قرار گرفت، حضرت زینب (س) مجرای فیض ولایت می‌شود.

معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی استان قم افزود: حضرت زینب (س) ذوب در ولایت بوده است و تمام کارهایش را بر اساس دستورالعمل امام زمانش انجام می‌داده و در هر اقدامی از امام زمانش وظیفه خود را سوال می‌کند تا کاملا بر اساس دستورات ولایت عمل کند.

وی با بیان اینکه ولایت‌پذیری حضرت زینب (س) در زبان قابل وصف نیست بیان داشت: این خصوصیت باید برای هر زن و مردی الگو قرار داده شود.

نجاریان‌زاده با اشاره به اینکه یکی دیگر از ویژگی‌های این بانوی بزرگوار صبر است گفت: حضرت زینب(س) صبر را در مقام علم و عمل معنا کرد.

وی خاطر نشان کرد: او آیات صبر در قرآن را معنا کرد و اگر بخواهیم ترجمان صبر را از قرآن کریم متوجه شویم باید بگوئیم حضرت زینب (س) صبر مجسم است.

معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی استان قم اظهار داشت: در اختیار دین قرار گرفتن با تمام وجود یکی دیگر از ویژگی‌های حضرت زینب (س) است به گونه‌ای که روز عاشورا به منظور شرمنده نشدن امام حسین (ع) برای گرفتن اجساد فرزندانش از خیمه بیرون نیامد که این کنترل عاطفه مادری در جریان حمایت از ولایت برای هر زن و مردی در دوران ما می‌تواند الگو باشد.

وی گفت: بعد دیگر در زندگی و سیره حضرت زینب (س) که حکایت از علم او می‌کند، سخنوری این بانوی بزرگوار است تا حدی که در جریان خطبه‌ای که وی در شام ایراد کرد، بسیاری از صاحبنظران سخنوری او را با پدرش امام علی (ع) مقایسه کرده‌اند.

نجاریان‌زاده بیان کرد: رشادت و شجاعت وی در شامی که مالامال از توطئه و ستمگری دشمنان اهل‌ بیت (ع) بود، غوغایی به پا کرد و سبب شد شامی که غرق در عیش و عشرت بود، به شهری ماتم‌زده و مصیبت‌دیده تبدیل شود.

وی افزود: زینب (س) زبان علی (ع) در کام، رسالت حسین (ع) بر دوش و پیام امام سجاد (ع) بر زبان آنچنان غوغایی به‌پا کرد که اکنون نیز پس از یک‌هزار و 400 سال این پیام در گوش جهانیان پیچیده است.

معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی استان قم ادامه داد: زینب (س) ذو ابعاد است و زوایای مختلفی در شخصیت وی وجود دارد که نمی‌توان یکی را به راحتی از دیگران متمایز کرد اما خصوصیتی که امروز می‌تواند بیشتر مورد توجه زنان و دختران جامعه ما قرار بگیرد، عفت و حیای وی است.

وی افزود: حضرت زینب (س) در عین حال که در سخت‌ترین شرایط به کمک امام زمانش می‌آمد و برای دفاع از کیان ولایت خطبه‌های آتشین ایراد می‌کرد، اما هیچگاه از حجاب و عفت خود ذره‌ای غافل نشد و این باید برای تمام زنان مسلمان الگو باشد.

نجاریان‌زاده در پایان خاطر نشان کرد: باید گفت پس از فاطمه زهرا (س) هیچ زنی از حیث فهم، علم، حیا و عفت به پای حضرت زینب (س) نمی‌رسد چرا که مرام و گفتار و کردارش امام‌گونه بود تا حدی که حتی از کوچک‌ترین احکام دین نیز در سخت‌ترین شرایط عبور نمی‌کرد.

انتهای پیام/آ10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول