اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو کمیسیون داخلی و شوراهای مجلس تصریح کرد

منطقه آزاد زیارتی، ایجاد تحولی عظیم در شرق کشور

خبرگزاری فارس: عضو کمیسیون داخلی و شوراهای مجلس شورای اسلامی گفت: طرح ایجاد منطقه آ‍زاد زیارتی فرصت بزرگی برای جذب مسلمانان کشورهای جهان به مشهد مقدس است.

منطقه آزاد زیارتی، ایجاد تحولی عظیم در شرق کشور

عفت شریعتی کوهبنانی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد گفت: در سال 88 مقرر شد که بودجه زیارت در مشهد و استان خراسان‌رضوی در راستای افزایش مطلوب کمی و کیفی زائر سیر تکاملی داشته باشد.

وی افزود: ‌در همین راستا طرح ایجاد منطقه آزاد زیارتی نیز فرصت بزرگی برای مشهد است تا بتواند بیش از گذشته مسلمانان کشورهای جهان را جذب کند، پس باید این فرصت را بهینه‌سازی کرده و به تمام ابعاد آن توجه ویژه داشته باشیم.

عضو کمیسیون داخلی و شوراهای خاطرنشان کرد: طرح منطقه آزاد زیارتی با مدیریتی کارآمد می‌تواند تحولی عظیم در شهر مقدس مشهد و منطقه شرق کشور ایجاد کند.

شریعتی تأکید کرد: البته باید توجه داشت که برای اجرای این طرح مطالعات همه‌جانبه صورت گیرد تا تمام زمینه‌ها برای جذب گردشگر خارجی فراهم شود.

وی در ادامه با اشاره به بودجه تخصیص داده شده زیارت به خراسان‌رضوی در سال 91 اظهار کرد:‌ با توجه به اینکه در سال جاری 100 میلیارد تومان بودجه زیارت به خراسان‌رضوی تخصیص داده شده باید این بودجه قابل توجه را به گونه‌ای مدیریت و هدایت کنیم که بتوانیم بهترین خدمات را به زائران بارگاه منور رضوی ارائه دهیم.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی در ارتباط با امکانات اقامتی و رفاهی موجود در مشهد مقدس گفت: این امکانات برای جمعیتی 3 میلیونی فراهم شده است اما مشهد مقدس سالانه 25 میلیون زائر دارد پس باید در این راستا به گونه‌ای برنامه‌ریزی شود تا بتوانیم پاسخ‌گوی تمام زائران امام رضا(ع) باشیم.

انتهای پیام/س20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول