اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول کمیته بهداشت ستاد تسهیلات سفر مازندران:

بیشترین علت بستری بیمارستان‌ها به دلیل شیوع اسهال است

خبرگزاری فارس: مسئول کمیته بهداشت تسهیلات سفر مازندران گفت: بیشترین آمار بستری در بیمارستان‌های مازندران به دلیل شیوع اسهال و استفراغ است که با مصرف کاهو شیوع پیدا کرد.

بیشترین علت بستری بیمارستان‌ها به دلیل شیوع اسهال است

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری محمدمهدی ناصحی در حاشیه نشست ستاد تسهیلات استان مازندران در جمع خبرنگاران با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی مسئول کمیته بهداشت و درمان ستاد تسهیلات سفر در مازندران است، گفت: کمیته بهداشت و درمان از شروع فعالیت ستاد تسهیلات خدمات‌رسانی خوبی به مسافران نوروزی و هم‌استانی‌ها ارائه کرد.

وی یادآور شد: مرکز فوریت‌های 115، هلال احمر، نیروهای امدادی، انتقال خون و پزشکی قانونی وظیفه خود را در خدمات‌رسانی به مسافران نوروزی خوب انجام دادند.

ناصحی با اشاره به اینکه تاکنون فوتی ناشی از تصادفات در مازندران 23 مورد بوده است، تصریح کرد: از 27 اسفند 90 تا هفت فروردین سال جاری 169 فوتی ناشی از سایر موارد داشتیم که در مجموع 192 مورد فوتی در استان گزارش شده است.

وی ادامه داد: در روز نخست فروردین 91، 141 نوزاد در استان مازندران متولد شدند.

این مسئول تعداد بیماران ویزیت شده در اورژانس را 130 هزار مورد دانست و گفت: از شروع فعالیت ستاد تسهیلات سفر تا هفتم فروردین یک هزار و 755 مورد مراجعه سرپایی به هلال احمر و یک هزار و 555 مورد معاینه در پزشکی قانونی انجام شد.

وی ادامه داد: کمیته بهداشت و درمان ستاد تسهیلات سفر در مازندران تاکنون 3 هزار و 371 مورد نظارت بر واحدهای توزیع مواد غذایی داشته است که در این بازرسی‌ها 3 هزار و 687 کیلوگرم مواد غذایی فاسد شده معدوم شد.

ناصحی با بیان اینکه در بحث آب آشامیدنی سالم اکیپ‌های بازرسی به طور مستمر فعال است، خاطرنشان کرد: 2 هزار و 672 مورد سنجش کلر باقیمانده در آب آشامیدنی داشتیم.

وی از حضور 39 بازرس به صورت اکیپی ثابت و سیار در سطح استان خبر داد و گفت: اورژانس 115، 3 هزار و 165 مورد ماموریت را در سطح استان داشته است.

ناصحی یادآور شد: کمیته ستاد تسهیلات استان مازندران تاکنون دو مکان توزیع مواد غذایی که به طور غیر بهداشتی اقدام به پخش غذا می‌کرد را پلمپ کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران ادامه داد: تاکنون نیازی به امداد هوایی اورژانس 115 نبود.

این مسئول به تعداد مسمومیت مراجعه شده به بیمارستان‌ها اشاره کرد و گفت: 80 مورد مسمومیت به بیمارستان‌های مازندران مراجعه شد که 50 نفر از طریق مونواکسید کربن و 30 مورد از سایر موارد بوده است.

وی اضافه کرد: بیشتر مسمومیت‌هایی که منجر به مراجعه به بیمارستان می‌شود از طریق کاهو بوده و ضرورت دارد هم‌استانی‌های ما که بر اساس عادت و سنت در روز 13 فروردین از کاهو استفاده بیشتری دارند به بهداشت این مواد غذایی توجه کنند.

ناصحی خاطر نشان کرد: بیشترین آمار بستری در بیمارستان‌های مازندران به دلیل شیوع اسهال و استفراغ است که با مصرف کاهو شیوع بیشتری پیدا کرد.

انتهای پیام/س10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول