اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر جامعه هتلداران کشور:

63 درصد از سواحل در اختیار بخش دولتی است

خبرگزاری فارس: دبیر جامعه هتلداران کشور با اشاره به اینکه 63 درصد از ساحل دریا در اختیار بخش دولتی است، گفت: قرار بود واحدهای دولتی برای بهره‌برداری به بخش خصوصی واگذار شود اما این کار صورت نگرفت.

63 درصد از سواحل در اختیار بخش دولتی است

خسرو ایرانپور در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرستان ساری اظهار داشت: مازندران دارای 51 هتل، 36 متل، 47 هتل آپارتمان و 13 واحد مهمان‌پذیر است.

رئیس جامعه هتلداران مازندران با بیان اینکه بیش از 150 هزار تخت در مراکز اقامتی استان داریم، تصریح کرد: نسبت به مدت مشابه سال قبل، 10 درصد افزایش ضریب اشتغال سطح مراکز اقامتی را شاهد هستیم.

ایرانپور با اشاره به اینکه در مازندران 260 روز از سال غیر پیک است و فقط 105 روز پیک سفر در استان داریم، افزود: اگر به طور متوسط سطح اشغال مراکز اقامتی در استان 50 درصد باشد بسیاری از مشکلات و هزینه‌ها را پوشش می‌دهد.

وی ادامه داد: مشکل این است که افزایش تقاضا را فقط در زمان پیک شاهد هستیم.

ایرانپور خاطرنشان کرد: ما حاضریم ایام پیک متوسطی از نظر حضور مسافران داشته باشیم اما در طول سال مسافر در منطقه باشد.

وی با بیان اینکه قرار بود اماکن استیجاری خصوصی در زمان افزایش تقاضا مورد استفاده قرار گیرند، بیان کرد: اما این مراکز در طول سال فعالیت می‌کنند و ساماندهی دشواری هم دارند.

دبیر جامعه هتلداران کشور با اشاره به اینکه 63 درصد از ساحل دریا در اختیار بخش دولتی است، گفت: قرار بود واحدهای دولتی برای بهره برداری به بخش خصوصی واگذار شود اما این کار صورت نگرفت.

وی با بیان اینکه مسافر چادر و هتل از ابتدا مشخص است و افراد در میانه راه تصمیم نمی‌گیرند که از هتل استفاده کنند یا چادر، اظهار داشت: استفاده از چادر نیازمند امکاناتی است که مسافر باید از بدو حرکت از خانه تهیه کند و اینگونه نیست که وسایل مورد نیاز در چادر را در شهر مقصد تهیه کند.

ایرانپور با اشاره به اینکه استفاده از هتل نیازمند تهیه این امکانات نیست، متذکر شد: باید ساماندهی شود تا ویلاهای استیجاری دولتی و غیردولتی در زمان غیر پیک استفاده نشوند.

وی با بیان اینکه با سفرکارت در استان 50 درصد تخفیف در استفاده از اماکن اقامتی داریم، بیان کرد: تنها استانی هستیم که 30 درصد تخفیف را در ایام غیر پیک هم روی برد داریم.

دبیر جامعه هتلداران کشور با اشاره به اینکه مازندران یکی از مهم‌ترین استان‌های بین‌راهی کشور است، ادامه داد: مسائل آب و هوایی و جاده‌ای تاثیر زیادی در جذب گردشگر دارد و اطلاع‌رسانی از تغییرات جوی، وضعیت جاده‌ها و ترافیک باید به صورت آنلاین و لحظه‌ای باشد.

وی با بیان اینکه 80 درصد از سفرها به مازندران باید به صورت دسته جمعی باشد، تصریح کرد: ناوگان دسته جمعی برای این کار آماده نکرده‌ایم و دولت باید در این خصوص زمینه را آماده کند چراکه اگر اینگونه باشد برای ایام غیر پیک هم می‌توانیم گردشگر داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه دریای مازندران ملی است اما استانی بررسی می‌شود، تصریح کرد:‌ سفر به شمال و مازندران در خون مردم است و به همین دلیل باید بودجه و امکانات بیشتری برای مازندران در نظر گرفته شود.

ایرانپور با بیان اینکه مازندران از مهم‌ترین و تاثیرگذارترین استان‌ها در صنعت گردشگری در کشور است، افزود: دولت باید امکانات بیشتری برای مازندران اختصاص دهد تا بتوانیم از امکانات و طبیعت خدادادی استان استفاده کنیم.

انتهای پیام/آ10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول