اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در چند ماه گذشته

4 عنوان از تازه‌ترین آثار نویسندگان نیشابوری منتشر شد

خبرگزاری فارس: چهار عنوان از تازه‌ترین آثار نویسندگان نیشابوری در چند ماه گذشته به چاپ رسید.

4 عنوان از تازه‌ترین آثار نویسندگان نیشابوری منتشر شد

سیدباقر میرعلمدار در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در نیشابور اظهار داشت: هادی بکائیان پژوهشگر تاریخ نیشابور نیز یکی از گزارش‌های سه‌گانه موزه متروپولیتن درباره نیشابور ترجمه و به بازار نشر فرستاد.

مسئول روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نیشابور افزود: حدود هفت دهه پیش هیئت ایرانی موزه متروپولیتن برای انجام کاوش‌های باستان‌شناسی در مناطق تاریخی و کهن نیشابور عازم این شهر شد که این کاوش‌ها در حوزه‌های مختلفی چون بناها، تزئینات معماری، آثار شیشه‌ای، فلزی و سفالینه‌های گوناگون، نتایج ارزشمندی را درپی داشت.

وی افزود: در پایان سه گزارش از نتایج این کاوش‌ها منتشر کرد که این گزارش‌ها با گذشت سالیان سال هیچ‌گاه به زبان فارسی ترجمه نشدند تا اینکه به تازگی سومین گزارش از این مجموعه با عنوان "نیشابور، برخی ساختمان‌های اوایل اسلام و تزئینات آنها" به فارسی ترجمه و در قالب کتابی نفیس به کتاب‌فروشی‌ها ارائه شد.

میرعلمدار با بیان اینکه این گزارش را "چارلز ویلکینسون" فراهم آورده و هادی بکائیان به فارسی ترجمه کرده است، اظهار داشت: تصاویر زیبای آثار کشف شده در این کاوش می‌تواند مورد استفاده پژوهشگران، دانشجویان و نیز علاقه‌مندان حوزه باستان‌شناسی، هنر و معماری قرار گیرد.

مسئول روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نیشابور، گفت: این کتاب در قطع رحلی با جلد گالینگور و صفحات رنگی گلاسه با قیمت 35 هزار تومان منتشر شده است.

میرعلمدار افزود: هادی بکائیان پژوهشی درباره نیشابور عصر ترکان را نیز آماده چاپ دارد.

وی با اشاره به انتشار کتاب "ناشناخته‌ترین انقلاب دوران معاصر" افزود: این اثر تازه‌ترین کتابی است که به قلم علی‌اکبر سبزیان از کانون اسلامی جوانان شهر خورشید به زیور طبع آراسته شده است.

وی اظهار داشت: نویسنده در این کتاب، در چهار فصل به ارزیابی مهم‌ترین رویدادهای حین و بعد از انقلاب اسلامی از دیدگاه مقام معظم رهبری پرداخته است.

وی خاطرنشان کرد: این کتاب را نشر صادق آل‌احمد در تیتراژ 5 هزار نسخه در قطع پالتویی در 149 صفحه در زمستان سال جاری به پیشخوان کتاب‌فروشی‌ها فرستاد.

مسئول روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نیشابور، ادامه داد: "پوشش در عصر فناوری" نیز اثر دیگری از یکی از خامه‌بدستان نیشابوری است که توسط محمدرضا قائمی در هفت فصل وارد بازار نشر شده است.

میرعلمدار خاطرنشان کرد: این کتاب به بررسی وضعیت حجاب در جوامع جدید و نگاه درون‌دینی سنت اسلامی به این مقوله دارد که در 160 صفحه رقعی توسط نشر پیام کلیدر در نوبت دوم چاپ قرار گرفته است.

وی "طوفان قبل از ازدواج" را اثر دیگری از همین نویسنده عنوان کرد و افزود: این کتاب نیز در نوبت چاپ دوم قرار می‌گیرد و نویسنده در این کتاب نیز در هفت فصل به بررسی بلوغ و دغدغه‌های نوجوانان پسر در این ایام می‌پردازد.

وی گفت: نشر پیام کلیدر این کتاب را نیز در قطع رقعی در 144 صفحه به دست چاپ سپرده است.

انتهای پیام/آ20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول