اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

ایران و سوریه محور دیدار اوباما و میدویدیف در سئول

خبرگزاری فارس: رئیس جمهوری آمریکا قرار است با رئیس جمهور روسیه، درباره بحران سوریه و همچنین برنامه هسته‌ای ایران، گفت‌‌وگو کند.

ایران و سوریه محور دیدار اوباما و میدویدیف در سئول

به گزارش فارس به نقل از "آسیا وان"، "باراک اوباما" رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد: روز دوشنبه با "دیمیتری میدویدیف" همتای روسی خود، پیرامون اوضاع سوریه و یافتن راه حلی برای پایان دادن به درگیری‌ها در سوریه دیدار خواهد کرد.

اوباما در مصاحبه با خبرنگاران اذعان کرد که طی چند ماه گذشته بر سر مسائل مربوط به سوریه همواره بین دو کشور آمریکا و روسیه اختلاف نظرهایی وجود داشته است.

وی تاکید که هر دو کشور از تلاش‌های "کوفی عنان" برای پایان دادن درگیری ها و بحران سوریه حمایت خواهند کرد و هدف خود را از این مذاکرات برقراری یک حکومت قانونی در دمشق دانست. 

هفته گذشته، روسیه و چین حمایت خود را از برنامه صلح کوفی عنان به عنوان نماینده اتحادیه عرب و نماینده ویژه سازمان ملل متحد، در شورای امنیت اعلام کردند.

مفاد طرح کوفی عنان، پایبندی به توقف درگیری و خشونت از سوی همه طرف‌ها (به ویژه گروه‌های مسلح مورد حمایت غربی‌ها و رژیم‌های عربی)، فراهم شدن زمینه رسیدن کمک‌های بشردوستانه به مکان‌های درگیری، آزادی زندانیان و تسهیل تضمین تردد خبرنگاران در تمام مناطق سوریه است.

میدویدیف قبل از سفر به سئول هشدار داد که طرح کوفی عنان آخرین شانس برای جلوگیری از بروز جنگ داخلی در سوریه است.

همچنین اوباما اعلام کرد، یکی دیگر از موضوعات مطرح شده در این نشست با میدویدیف، بحث پیرامون برنامه هسته‌ای ایران نیز مذاکره خواهد بود، وی خاطرنشان کرد که هدف آنها انجام تلاش‌های دیپلماتیک برای پایان دادن به بن بست موجود در برنامه هسته‌ای این کشور با همکاری پنج عضو دائم شواری امنیت سازمان ملل متحد و آلمان است. 

اوباما افزود: ما در مورد ادامه مذاکرات ایران با گروه 1+5 به توافق رسیده‌ایم، این مذاکرات مطمئناً باعث می‌شود تا موضوع برنامه هسته‌ای ایران به روش دیپلماتیک حل شود و امکان ملحق شدن دوباره آنها را به سازمان ملل فراهم خواهد کرد.

انتهای پیام/201379/س.ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول