اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

میدویدیف: هر بهانه‌ای برای مداخله در سوریه غیرقابل‌قبول است

خبرگزاری فارس: رئیس‌جمهوری روسیه در پیامی برای پادشاه مراکش بر مواضع کشورش مبنی بر عدم دخالت خارجی، بویژه مداخله نظامی در بحران داخلی سوریه به هر بهانه و ضرورت آغاز گفت‌وگوهای گسترده ملی برای حل مشکلات در این کشور تاکید کرد.

میدویدیف: هر بهانه‌ای برای مداخله در سوریه غیرقابل‌قبول است

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری «نووستی»، "دمیتری میدویدیف" رئیس‌جمهوری روسیه امروز، جمعه در پیامی برای محمد ششم، پادشاه مراکش یکبار دیگر تاکید کرد که مواضع مسکو در قبال بحران کنونی در سوریه مبتنی بر این است که هر نوع دخالت خارجی در امور داخلی این کشور، حال به هر بهانه‌ای که باشد، غیر قابل قبول است.

در این پیام که متن آن در پایگاه اینترنتی کاخ کرملین منتشر شده، آمده است: جای خوشحالی است که روسیه و مراکش تلاش‌ها در عرصه بین المللی، از جمله با هدف مشارکت در برقراری ثبات و امنیت در منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا را با یکدیگر هماهنگ می‌کنند. ما از همان ابتدای آغاز تحولات سیاسی به اصطلاح «بهار عربی» از تمایلات مردم منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا برای مدرنیزه سازی سیاسی-اجتماعی کشورهای خود، بدون دخالت از خارج و بر اساس اصل تامین تمامیت ارضی کشورها حمایت کرده‌ایم و همچنان بر این سیاست پای‌بند هستیم.

رئیس‌جمهوری روسیه ادامه داد: این مواضع اصولی ماست که اساس برخورد ما در حل و فصل اوضاع حساس کنونی در سوریه را نیز تشکیل می‌دهد. ما مخالف هر نوع دخالت خارجی، بویژه از نوع نظامی در امور داخلی کشور مستقل سوریه هستیم. البته ما خواستار توقف هر چه سریعتر خشونت‌ها از تمامی طرفین مناقشه در سوریه هستیم و جایگزینی برای حل و فصل مسالمت‌آمیز و ضرورت آغاز گفت‌وگوهای گسترده ملی بدون هر نوع پیش شرطی برای این مناقشه نمی‌بینیم.

پیام رئیس‌جمهوری روسیه توسط "میخائیل بوگدانوف" معاون وزیر امور خارجه این کشور در جریان سفر وی به رباط تسلیم پادشاه مراکش شده است.

انتهای پیام/آ.ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول