اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

گزارش اختصاصی فارس از منابع مالی اخوان المسلمون مصر

قطر 70% منابع مالی تبلیغات انتخاباتی اخوان المسلمون را تامین کرده است

خبرگزاری فارس: منابع آگاه در مصر تاکید کردند، در حالی‌که عربستان از سلفی‌ها در مصر حمایت می‌کند، قطر نیز تامین منابع مالی جماعت اخوان المسلمون مصر طی انتخابات پارلمانی این کشور را بر عهده داشت.

قطر 70% منابع مالی تبلیغات انتخاباتی اخوان المسلمون را تامین کرده است

به گزارش خبرنگار فارس در قاهره، پس از درز اطلاعاتی توسط برخی از اعضای جماعت اخوان المسلمون مصر که به دلیل برخی اختلاف نظرها از این جماعت جدا شدند، این منابع تاکید کردند که 70 درصد منابع مالی جماعت طی انتخابات پارلمانی مصر توسط قطر تامین شده است.

این منابع در ادامه توضیح دادند: اموالی که جماعت اخوان المسلمون مصر طی انتخابات دو مجلس ملت و شورا هزینه کردند، بالغ بر میلیون‌ها پوند بوده که تماما توسط دولت قطر تامین شده و سفارت قطر در قاهره مسئول تحویل این اموال به جماعت بوده و مابقی اموال مورد نیاز جماعت توسط امارات متحده عربی و کویت تامین شده است.

این منابع آگاه که نخواستند، نامشان فاش شود گفتند که جماعت اخوان المسلمون درصدد است، پس از انحلال کابینه کمال الجنزوری، خیرت شاطر معاون رهبر جماعت را به عنوان نخست‌وزیر دوره انتقالی مصر جایگزین الجنزوری کنند و شاطر در این‌باره بیش از 5 بار از قطر دیدن کرده است،‌ اما متاسفانه رسانه‌ها تنها از دیدار اخیر مطلع شده است و هنگامی‌که جماعت اخوان المسلمون متوجه شد که رسانه‌ها از خبر سفر شاطر به قطر مطلع شده‌اند، آن را اینگونه توجیه کردند که وی درصدد دریافت کمک و ترغیب قطر جهت سرمایه‌گذاری در مصر است، در حالی‌که واقعیت امر به هیچ عنوان چنین نیست.

در حالی‌که این منابع تاکید می‌کنند که شاطر طی سفر اخیر خود به قطر برسر مسائلی با طرف قطری به توافق رسیده که تماما به سود کشور قطر است که از جمله آنها باید از سرمایه‌گذاری قطر در کانال سوئز یاد کرد.

همچنین این منابع گفتند که اخوان المسلمون تلاش می‌کند، روابط سرد دوحه – قاهره را که در زمان حسنی مبارک سرد بود، توسعه و گسترش دهند و در این راستا شاطر تلاش دارد حمایت و پشتیبانی قطر از خود در انتخابات ریاست جمهوری را به دست آورد، این درحالی است که کمیته عالی انتخابات ریاست جمهوری مصر درخواست شاطر برای نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری این کشور را به دلیل زندانی شدن شاطر به خاطر قضیه‌ای را رد کرده است، با این حال جماعت اخوان المسلمون تلاش می‌کند با سرنگون کردن دولت الجنزوری، شاطر را نخست وزیر دولت موقت و انتقالی این کشور کند و در صورتی‌که نتواند وی را به نخست‌وزیری منصوب کند، حداقل یکی از پست‌های وزارتی را به وی اعطا کند.

این منابع توضیح دادند که قضیه به زندان افکندن یرت شاطر به زمان زمامداری حسنی مبارک و ممنوع الفعالیت بودن جماعت اخوان المسلمون مصر باز می‌گردد.

این منابع گفتند: در حالی‌که قطر حمایت و پشتیبانی مالی از جماعت اخوان المسلمون طی انتخابات پارلمانی مصر را برعهده گرفته بود، عربستان سعودی نیز حمایت مالی از سلفی‌های مصر را عهده‌دار شده بود که در حزب النور نمود پیدا می‌کند.

انتهای پیام/++

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول