اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

انتخاب اعضای مجلس موسسان مصر جهت تدوین قانون اساسی جدید

خبرگزاری فارس: پارلمان مصر روز گذشته صد عضو مجلس موسسان این کشور جهت تدوین قانون اساسی جدید مصر را انتخاب کرد.

انتخاب اعضای مجلس موسسان مصر جهت تدوین قانون اساسی جدید

به گزارش فارس به نقل از الجزیره، پارلمان مصر روز گذشته 100 عضو مجلس موسسان این کشور را جهت تدوین قانون اساسی مصر طی جلسه‌ای 12 ساعته انتخاب کرد.

پس از انتخاب اعضای مجلس موسسان مصر "محمد سعد الکتاتنی"، رئیس مجلس ملت این کشور اعلام کرد که این مجلس اولین نشست خود را چهارشنبه هفته جاری برگزار خواهد کرد.

همانگونه که انتظار می‌رفت،‌ اسلام‌گرایان مصر موفق شدند، در مجلس موسسان این کشور نیز اکثریت اعضا را به خود اختصاص دهند که با اعتراض اعضای لیبرال مجلس ملت و شورا مواجه شد.

نیمی از اعضای مجلس موسسان مصر یعنی 50 نفر آنها از میان نمایندگان دو پارلمان مصر و نیمی دیگر از خارج پارلمان و از میان حقوقدانان مصری انتخاب شدند که در میان نمایندگان پارلمان اکثریت با دو حزب ازادی و عدالت، شاخه سیاسی جماعت اخوان المسلمون و حزب سلفی النور بود.براساس برنامه ریزی‌های صورت گرفته توسط شورای عالی نظامی مصر، مجلس موسسان این کشور باید کار تدوین قانون اساسی جدید مصر را تا قبل از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری این کشور یعنی در ماه می یعنی حدود دو ماه دیگر به پایان برساند.

انتهای پیام/++

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول