اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

نامزد احتمالی انتخابات ریاست جمهوری مصر در گفت‌وگو با فارس:

برخی طرف‌ها درصدد تحریف انتخابات ریاست‌جمهوری مصر از هدف آن هستند

خبرگزاری فارس: رئیس حزب الغد و نامزد احتمالی انتخابات ریاست جمهوری مصر تاکید کرد، برخی طرف‌های مسئول در این کشور تلاش دارند، انتخابات در این کشور را از هدف واقعی آن دور کرده و به این طریق به جایگاه ریاست جمهوری در مصر توهین کنند.

برخی طرف‌ها درصدد تحریف انتخابات ریاست‌جمهوری مصر از هدف آن هستند

"ایمن نور"، رئیس حزب الغد و نامزد احتمالی انتخابات ریاست جمهوری مصر در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قاهره، تاکید کرد که برخی طرف‌های مسئول در مصر تلاش دارند، به موقعیت و جایگاه ریاست جمهوری در مصر توهین کنند.

نور در ادامه افزود: این افراد تلاش دارند با بیهوده و پوچ معرفی کردن شرکت در انتخابات ریاست جمهوری مصر و القای این امر که نتایج این انتخابات از پیش مشخص شده است، آنها را از شرکت در این انتخابات منصرف و دلسرد کنند.

اما درباره تعداد قابل ملاحظه افرادی که برای نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری مصر نام نویسی کرده‌اند،‌ به خبرنگار فارس توضیح داد که این امر بیانگر فوران و رشد سیاسی قابل ملاحظه در مصر پس از انقلاب 25 ژانویه سال 2010 است که مشابه آن در سال‌های قبل مشاهده نشده است، البته بخشی از این افزایش تعداد ثبت نام کنندگان را باید در راستای ایجاد شکاف و نقص در قانون انتخابات ملاحظه کرد و در نظر گرفت که برخی از افراد ثبت نام کننده نامزد واقعی نبوده بلکه تنها بعد تبلیغاتی موضوع مد نظر آنها بوده است، چون آنها دارای شرایط لازم برای شرکت در انتخابات را ندارند و این امر بیانگر هرج و مرج و آشوبی است که بر مصر پس از انقلاب 25 ژانویه قابل ملاحظه است، اگرچه باید این انتخابات را دومین انتخابات مهم کشور برشمرد که پس از انقلاب شکوهمند مصر در آستانه برگزاری است و سرانجام اینکه با وجود تمام این هرج و مرج‌ها با این حال باید این امر را ناشی از توجه بسیار مردم مصر به این انتخابات ملاحظه کرد.

اما در پاسخ به این سوال خبرنگار فارس که قانون انتخابات مصر به شهروندان این کشور که مرتکب جرمی شده باشند، اجازه نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری داده نمی‌دهد، در حالی که در کیف یکی از نامزدهای احتمالی ریاست جمهوری مواد مخدر یافت شده است، ایمن نور گفت: این موضوع را باید طرف‌های مسئول و کمیته انتخابات پیگیری کنند، و این مسئله بسیار خطرناکی است که باید بدون چشم پوشی از آن گذشت و به نظر من کسانی که از این خطاها چشم پوشی کنند گناه غیر قابل بخششی را مرتکب شده‌اند و به نظر من در این میان برخی به این ترتیب تلاش می‌کنند تا ماهیت واقعی انتخابات را منحرف و مردم را دلسرد کنند.

این نامزد احتمالی انتخابات ریاست جمهوری مصر درباره اینکه آیا ممکن است که جماعت اخوان المسلمون مانعی بر سر راه انتخابات ریاست جمهوری ایجاد کنند، توضیح داد که به نظر نمی‌رسد اخوان المسلمون دست به چنین اقدامی بزنند.

نامزد احتمالی انتخابات ریاست جمهوری مصر درباره فرار متهمان خارجی پرونده فعالیت سازمان‌های خارجی در مصر گفت: بی‌تردید شورای عالی نظامی حاکم بر مصر مسئول اصلی فرار متهمان پرونده فعالیت سازمان‌های خارجی در مصر و ارائه کمک‌های مالی به نهادهای مدنی مصری است و بسیار دور از انتظار است که این متهمان در دادگاه 10 آوریل حضور پیدا کنند.

ایمن نور توضیح داد که بر اساس ماده 56 قانون اساسی کنونی مصر کسانی که اداره امور کشور را به دست دارند، مسئول رسیدگی به چنین اموری هستند و کسانی‌که مرتکب جنایاتی می‌شود باید مجازات گردند، چون آنها شریک این جنایات به شمار می‌آیند.

انتهای پیام/++

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول