اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

حقوقدان مصری در گفت‌وگو با فارس:

قانون اساسی جدید مصر باید منافع همه مردم کشور را درنظر بگیرد

خبرگزاری فارس: یک حقوقدان مصری ابراز امیدواری کرد قانون اساسی جدید این کشور منافع همه گروه‌ها و اقشار جامعه مصر و نه تنها گروهی خاص را مد نظر داشته باشد.

قانون اساسی جدید مصر باید منافع همه مردم کشور را درنظر بگیرد

"یحیی جمل"، استاد حقوق و قانون اساسی مصر در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قاهره، ابراز امیدواری کرد که قانون اساسی جدید کشور مصر بگونه‌ای تدوین شود که منافع همه گروه‌ها و اقشار این کشور را در نظر بگیرد.

وی همچنین گفت: امیدوار بودم که تنها 30 درصد از اعضای مجلس موسسان مصر که وظیفه تدوین قانون اساسی که مصر را بر عهده خواهد داشت،‌ از نمایندگان دو پارلمان کشور انتخاب شوند و اسلام‌گرایان تنها به این 30 درصد محدود شوند.

جمل دلیل این سخن خود را در آن دانست که 70 درصد مابقی اعضای مجلس موسسان از دیگر طوایف و جریان‌های سیاسی و حزبی مصر از جمله قبطی‌ها و زنان و جوانان و کارشناسان حقوقی دیگر انتخاب شوند.

این حقوقدان مصری در ادامه افزود: آشکار است که میان اخوان المسلمون و سلفی‌ها که اکثریت را در دو پارلمان مصر به خود اختصاص می‌دهند،‌ توافق نظر صورت گرفته تا نسبت نمایندگان حاضر در مجلس موسسان مصر 50 درصد باشد، اگرچه در این میان اخوانی‌ها بر 40 درصد تاکید داشتند.

انتهای پیام/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول