اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به همت تعاونی تولید روستایی گلستان سده کاشان صورت می‌گیرد

برگزاری نخستین جشنواره گل و گلاب رضوی در اردیبهشت‌ ماه 91

خبرگزاری فارس: مدیر عامل شرکت تعاونی تولید روستایی گلستان سده از توابع برزک کاشان از برگزاری نخستین جشنواره گل و گلاب رضوی در اردیبهشت‌ ماه سال جاری خبر داد.

برگزاری نخستین جشنواره گل و گلاب رضوی در اردیبهشت‌ ماه 91

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان میثم مجیدی‌زاده بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: معرفی توانمندی‌ها، ظرفیت‌ها، جاذبه‌های گردشگری بخش برزک کاشان، ارتقای فرهنگ استفاده از گلاب و عرقیجات دارویی، فراهم آوردن زمینه مناسب برای بروز و ظهور خلاقیت‌های جوانان و دانشجویان، افزایش انگیزه مطالعه و پژوهش، بهره‌مندی جامعه از اندیشه‌ها، آموخته‌ها و آثار دانشجویی، ترغیب و تشویق دانشجویان به مطالعه و تحقیق از جمله اهداف برگزاری اولین جشنواره گل و گلاب رضوی می‌باشد.

وی افزود: این اهداف، بی‌تردید در قالب فعالیت‌های علمی و پژوهشی دانشگاه‌ها، اساتید و دانشجویان کشور و تولیدکنندگان گیاهان دارویی و گلاب رقم می‌خورد.

مدیر عامل شرکت تعاونی تولید روستایی گلستان سده با اشاره به اینکه برگزاری اولین جشنواره گل و گلاب رضوی می‌تواند در عرصه جهانی وجه علمی، تجاری و اقتصادی کشور را تقویت و بهبود بخشد عنوان کرد: انتظار می‌رود تلاش شرکت تعاونی تولید روستایی گلستان سده، گامی در هدایت و مدیریت این مهم بردارد و بارقه‌های امید را در دل کشاورزان و تولیدکنندگان ایجاد کند.

مجیدی‌زاده با بیان اینکه جشنواره علمی، مذهبی گل و گلاب رضوی سیستم متمرکز برنامه‌ای را انتخاب کرده یادآور شد: از اواسط اردیبهشت‌ماه با اجرای  مراسم افتتاحیه جشنواره آغاز شده و بلافاصله در یک فرآیند 12 روزه، بخش‌های جنبی جشنواره کار خود را آغاز می‌کند.

این مسئول در ادامه از تشکیل کمیته‌ها و گروه‌های اجرایی و پشتیبانی جشنواره خبر داد و گفت: واحد مدیریت جشنواره وظیفه برنامه‌ریزی داخلی، واگذاری غرفه‌ها و نظارت کلی را بر عهده دارد.

وی ساخت نمایی از یک خانه به طور کامل روستایی به شیوه معماری برزک، یک واحد تولید گلاب و عرقیجات به روش سنتی فعال در مدت طول برگزاری جشنواره، غرفه درمان دائمی با فعالیت پزشک متخصص گیاهان دارویی و مشاوره و تجویز دارو به بازدید کنندگان را از جمله بخش‌های ویژه این جشنواره اعلام کرد.

مجیدی‌زاده معرفی بخش برزک آداب و رسوم و محصولات، فروش تصاویر و فیلم‌های مستند و صنایع دستی بخش برزک کاشان را از برنامه‌های غرفه هنری و کمیته فرهنگی و تبلیغات اولین جشنواره گل و گلاب رضوی ذکر کرد.

این مسئول با اشاره به اینکه، غرفه‌های ثبت‌ نام میهمانان برای تورهای مسافرتی جهت معرفی بخش برزک یکی دیگر از بخش‌های جنبی این جشنواره هستند خاطرنشان کرد: مراکز علمی و پژوهشی مرتبط، اساتید دانشگاه و دانشجویان می‌توانند در غرفه علمی جشنواره نتایج تحقیقات و مقالات علمی خود را در معرض دید عموم قرار دهند.

مدیر عامل شرکت تعاونی تولید روستایی گلستان کمیته اطلاع‌رسانی و تبلیغات، کمیته پشتیبانی و کمیته‌های علمی را از جمله کمیته‌های این جشنواره اعلام کرد و گفت: کمیته علمی جشنواره نیز در یک فرایند علمی، آثار علمی، صنایع دستی و صنایع تبدیلی  را در قالب گروه‌های شش‌گانه علوم پزشکی، کشاورزی، صنایع غذایی، هنر و صنایع دستی در چند مرحله داوری و  ارزیابی می‌کند.

وی تصریح کرد: بررسی اجمالی این جشنواره نشان می‌دهد که سیستم متمرکز آن مؤثر واقع شده است به گونه‌ای که همه ساله با رشد روزافزون نیاز به کاهش مصرف داروهای شیمیایی و ترویج استفاده از گیاهان دارویی با گسترش حوزه علمی جشنواره رشد روزافزونی را داشته است.

مجیدی‌زاده ارج نهادن و احترام به علی‌ بن ‌موسی‌الرضا و تقدیم تحفه‌ای ناچیز از عصاره گل محمدی ناب بخش برزک و ترویج استفاده از طب سنتی و شیوه‌های مراقبت اسلامی و معرفی بخش برزک به عنوان اصلی‌ترین تولیدکننده گلاب و بیش از 70 نوع عرقیجات گیاهی را از نتایج این جشنواره اعلام کرد.

وی تقویت روحیه علمی تولید کنندگان و مصرف کنندگان گلاب و عرقیجات گیاهی، حمایت از تولیدکنندگان نمونه و معرفی آنها به واحدهای صنعتی و دیگر کشورها، شناسایی نیروهای خلاق و مستعد و به کارگیری آنان در امر تولید و ایجاد فضای مشارکت در بین سازمان‌ها، نهادها و دستگاه‌های مرتبط در جهت توسعه و ارتقای جایگاه کشاورزی بخش با توجه به پتانسیل‌های موجود را از دیگر دستاوردهای این جشنواره ذکر کرد.

انتهای پیام/ن10/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول