اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر ستاد دائمی تسهیلات سفر مازندران:

60 هزار نفر درگیر ستاد تسهیلات سفر مازندران هستند

خبرگزاری فارس: دبیر ستاد دائمی تسهیلات سفر مازندران گفت: در مجموع 60 هزار نفر در سطح استان مشغول به فعالیت در راستای اقدامات سفر هستند.

60 هزار نفر درگیر ستاد تسهیلات سفر مازندران هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، سیف‌الله فرزانه شامگاه جمعه طی جلسه‌ای در ستاد تسهیلات دائمی سفر مازندران در اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران اظهار داشت: تا پایان دوم فروردین، 3 میلیون و 430 هزار و 722 نفر وارد مازندران شدند.

وی ادامه داد: با توجه به شرایط نامساعد جوی و بسته بودن جاده هراز نسبت به سال گذشته ورود مسافر به استان رشد چشمگیری داشته است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران با اشاره به اینکه اقامت امسال مسافران در مازندران افزایش چشمگیر داشته، گفت: 2 میلیون و 472 هزار و 295 نفر در مازندران اقامت داشتند که رشد 14 درصدی را در اقامت مسافران در استان شاهد هستیم.

این مسئول با بیان اینکه 72 درصد مسافران ورودی به استان تا پایان دوم فروردین در مازندران اقامت داشتند، یادآور شد: با ایجاد زیرساخت‌های بهتر در سال 91 اقامت مسافران در استان برای سال‌های آینده رشد بیشتری به همراه خواهد داشت.

فرزانه با اشاره به اینکه درباره نوروزخوانی در پنج محور ورودی استان از دستگاه‌های متولی و مرتبط تقدیر می‌کنم، بیان داشت: در محور فیروزکوه شاهد ورود قطاری مسافران به استان هستیم.

وی با بیان اینکه رشد 17 درصدی را در واحدهای اقامتی امسال شاهد هستیم، گفت: در استان 700 هزار نفر شب اقامت داریم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران با اشاره به اینکه آموزش و پرورش 4 هزار کلاس درس را در اختیار گردشگران قرار داده، بیان داشت: نیروی انتظامی هم 13 هزار نیرو را برای استقبال از گردشگران آماده کرده است.

این مسئول با بیان اینکه غرفه‌های صنایع دستی در سطح استان کار خود را آغاز کردند، ادامه داد: افتتاح نمایشگاه ملی صنایع دستی را در نوشهر خواهیم داشت.

فرزانه با اشاره به اینکه یک هزار و 750 ناظر بر همه صنوف نظارت دارند، گفت: اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری هم 30 گروه نظارتی دارد.

وی با بیان اینکه 2 میلیون و 500 هزار نسخه بروشورهای کمیته‌های مختلف برای معرفی جاذبه‌های گردشگری چاپ شده، تصریح کرد: در مجموع 60 هزار نفر در سطح استان مشغول به فعالیت هستند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران با اشاره به پیام نوروزی مقام معظم رهبری اذعان داشت: امیدوارم در صنعت گردشگری هم بتوانیم به اشتغال جوانان کمک کنیم.

انتهای پیام/ن۲۰/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول