اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شرکت‌های خدمات مسافرتی زیارتی و جهانگردی استان قم:

چالش در تورهای مسافرتی به دلیل تغییرات ارزی است

خبرگزاری فارس: رئیس شرکت‌های خدمات مسافرتی زیارتی و جهانگردی استان قم گفت: به دلیل تغییرات ارزی بسیاری از تورهای مسافرتی با چالش روبه‌رو شدند.

چالش در تورهای مسافرتی به دلیل تغییرات ارزی است

ابوالفضل یعسوبی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به فروش بلیت‌های هواپیمایی و قطارهای مسافرتی قبل از فرا رسیدن سال جدید اظهار کرد: به دلیل اطلاع‌رسانی مناسب شرکت رجا و راه‌آهن جمهوری پیش فروش‌ بلیت‌ قطارهای رجا با موفقیت به پایان رسیده و مردم نیز بلیت‌های خود را دریافت کردند.

وی با گلایه از ظرفیت محدود قطار رجا در قم افزود: با وجود درخواست فراوان شرکت‌های خدمات مسافرتی، زیارتی و جهانگردی استان قم این ظرفیت افزایش نیافته است بلکه این محدودیت همچنان ادامه دارد.

رئیس شرکت‌های خدمات مسافرتی، زیارتی و جهانگردی استان قم اضافه کرد: شرکت قطار رجا نمی‌تواند ظرفیت‌ها را بیشتر کند و این محدودیت ظرفیت در سفر به برخی نقاطی چون مشهد بیش از پیش به چشم می‌خورد.

وی عنوان کرد: یکی از معضلاتی که در زمینه محدودیت ظرفیت وجود دارد،‌ ایجاد ظرفیت‌های گروهی است که با وجود صف‌های طولانی و شبانه‌روزی مردم برای تهیه بلیت آنان را با محدودیت ظرفیت روبه‌رو می‌سازد.

یعسوبی ادامه داد: این کاهش ظرفیت‌ها در برخی از زمان‌های خاص چون تعطیلات نوروزی و تابستانی بیش از زمان‌های دیگر چالش‌زا است.

وی همچنین به کاهش سفرهای خارج از کشور در نیمه دوم سال جاری اشاره و بیان کرد: به دلیل افزایش نرخ ارز و نوسانات قیمت دلار امکان برنامه‌‍‌ریزی در سفرهای خارج از کشور از آژانس‌های مسافرتی گرفته شد.

رئیس شرکت‌های خدمات مسافرتی، زیارتی و جهانگردی استان قم بیان کرد: به دلیل تغییرات ارزی بسیاری از تورهای مسافرتی با چالش روبه‌رو شدند.

وی افزود: بعد از رخداد نوسانات ارزی،‌ بسیاری از آژانس‌های مسافرتی در ایران به سمت دریافت ارز به جای دریافت ریالی بهای خدمات مسافرتی پیش رفتند و نسبت به ارائه خدمات خود به صورت دلار و یورو به جای دریافت وجه ریالی اقدام کردند که به همین دلیل بسیاری از آژانس‌های مسافرتی در این زمینه متضرر شدند.

یعسوبی افزایش قیمت تورهای مسافرتی را ناشی از افزایش نرخ ارزها دانست و بیان کرد: با افزایش قیمت‌ها، فروش‌ نیز کاهش پیدا کرد.

رئیس شرکت‌های خدمات مسافرتی، زیارتی و جهانگردی استان قم ادامه داد: برنامه‌ریزی‌های دفاتر هواپیمایی نیز با خود ایر لاین است و آژانس‌ها فقط عاملیت فروش را بر عهده دارند.

انتهای پیام /و۲۰/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول