اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار شیراز تأکید کرد

شناسایی استان‌های هدف گردشگری

خبرگزاری فارس: فرماندار شیراز گفت: شناسایی استان‌های هدف گردشگری فارس به تولید ثروت و توسعه گردشگری در این استان کمک می‌کند.

شناسایی استان‌های هدف گردشگری

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان فارس، جواد زرین کلاه اظهار داشت: ویژه برنامه‌های روزهای نخستین سال نو آثار مثبتی به دنبال دارد که اهالی استان‌های دیگر را برای سفر به شهرستان‌های فارس تشویق می‌کند و این ذهینت مثبت به تدریج برای هم‌وطنان نهادینه می‌شود.

وی ادامه داد: صفت مهمان‌نوازی خطه فارس و شهر شیراز شهره خاص و عام است و ویژه برنامه استقبال از مسافران تداعی این خصلت شیرازی است.

فرماندار شیراز با اشاره به نیازهای موجود در حوزه گردشگری شهر شیراز بیان کرد: در شهر شیراز باید دو سالن اجلاس بین‌المللی احداث و راه‌اندازی شود که پروژه آن از سال گذشته در دستور کار قرار گرفته است.

زرین کلاه اضافه کرد: ایجاد پارک‌ها و تفرج‌گاه‌های تفریحی ویژه خانواده‌ها به توسعه گردشگری کمک می‌کند اما شهر شیراز در این زمینه از کمبود رنج می‌برد.

وی با اشاره به پیام نوروزی مقام معظم رهبری و تبیین محتوای این پیام گفت: اگر سرمایه‌گذاری داخلی گسترش یابد توسعه اشتغال را به دنبال دارد.

زرین کلاه افزود: یکی از دلایل بیکاری، عدم سرمایه‌گذاری در حد مطلوب است و اگر تمام دستگاه‌ها فرمایش رهبر انقلاب را مورد توجه ویژه قرار داده و عملیاتی کنند اشتغال از لحاظ کمی و کیفی رشد مطلوبی می‌یابد.

فرماندار شیراز با تأکید بر رویکرد رهبر انقلاب مبنی بر حمایت از تولید ملی ابراز داشت: حمایت از تولید داخلی زمانی محقق می‌شود که فرهنگ‌سازی مؤثری در مورد خرید کالاهای ساخت داخل انجام شود و کالاهای خارجی در اولویت مصرف خانوارها نباشند.

در این بازدید معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی فارس نیز گفت: استان‌های هدف گردشگری این استان با در نظر گرفتن ساختار فکری، فرهنگی و وضعیت بومی هر منطقه در طرح جامعه گردشگری مورد بررسی قرار گرفته‌اند.

مهران سوخکیان افزود: وضعیت هدف گردشگری بررسی و طراحی و برنامه‌ریزی لازم برای اجرای این طرح انجام شده است.

وی ادامه داد: این طرح با در نظر گرفتن شرایط زیرساختی هر استان به اجرا درمی‌آید، به عنوان مثال در استان تهران که امکانات اینترنی بهتری وجود دارد، تبلیغات از طریق اینترنت و در استان‌های نظیر بوشهر که امکانات سخت‌افزاری برای کار در فضای سایبری کمتر است، تبلیغات از طریق نصب بیلبورد و بنر انجام می‌شود.

معاون گردشگر ی فارس بیان کرد: تشکیل تیم نظرسنجی با استفاده از مشاوران مجرب کار متفاوتی است که در سال 90 در دست اقدام بوده و با هدف آسیب شناسی چالش‌های فراروی توسعه گردشگری در استان فارس، نقاط قوت و ضعف مناطق، توسط فعالان عرصه گردشگری در نقاط مختلف استان صورت گرفته است.

وی با اشاره به مراحل اجرایی طرح استان‌های هدف گردشگری اظهار کرد: در مرحله نخست ایجاد زیرساخت‌ها و در مرحله دوم اطلاع رسانی و تبلیغات مناسب ضرورت دارد.

سوخکیان برنامه‌های ویژه و جاذبه‌های گردشگری این استان را دلیل ماندگاری بیشتر مسافران در ایام نوروز دانست و افزود: توسعه گردشگری منوط به ورود گردشگر هدفدار به در ابعاد مختلف فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی است.

وی تصریح کرد: استان فارس در برنامه‌های توسعه گردشگری در سطح کلان نسبت به استان‌های دیگر عقب‌تر است و این موضوع همت تمام‌جانبه بخش دولتی و خصوصی را می‌طلبد.

انتهای پیام/غ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول