اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

خراسان جنوبی نگین کویر ایران/

رشید: سنت‌های حسنه نوروز در خراسان جنوبی بی‌شمار است

خبرگزاری فارس: استاندار خراسان جنوبی نو شدن، نشاط و شادابی را از ویژگی‌های نوروز خواند و گفت: سنت‌های حسنه نوروز در خراسان جنوبی بی‌شمار است.

رشید: سنت‌های حسنه نوروز در خراسان جنوبی بی‌شمار است

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری خراسان جنوبی، قهرمان رشید در دیدار با مددجویان کمیته امداد صله رحم و کمک به همنوعان را از سنت‌های حسنه عید نوروز دانست و اظهار داشت: در دین مبین اسلام نیز این موضوعات به صورت جدی مورد توجه قرار گرفته است.

وی نو شدن، نشاط و شادابی را از دیگر ویژگی‌های نوروز برشمرد و تصریح کرد: بر اساس جهان‌بینی توحیدی و اسلامی، انسان‌ها مکلف و موظف هستند به همنوع خود کمک کنند چرا که این امر علاوه بر اینکه سیره ائمه و پیامبران بوده است ریشه در وحی و تعالیم حیات‌بخش اسلامی نیز دارد.

استاندار خراسان جنوبی رسیدگی به محرومین و خدمت عملی به آنان را از استراتژی‌های مهم انقلاب اسلامی دانست و افزود: گره‌گشایی از مردم و رفع حوائج آنها از راهبردهای اساسی انقلاب اسلامی است که در اسلام نیز به طور جد مورد تاکید قرار گرفته است.

رشید تنها مدیریت امور در این زمینه را ناکافی دانست و افزود: مدیران و مسئولان باید خود شخصاً به موضوع خدمت و کمک‌رسانی به مردم وارد شوند که این امر بر مبنای جهان‌بینی اسلامی و توحیدی و از استراتژی‌های مهم انقلاب اسلامی است.

وی همنشینی با انسان‌های با معرفت را به منظور ارتقای سطح فکری افراد واجب دانست و تاکید کرد: همان‌طور که مصاحبت با افراد دانا برای انسان مفید است همنشینی با محرومین و رسیدگی به مسائل و مشکلات آنان نیز واجب است تا انسان از حال هم‌نوع خود باخبر شده و به آن رسیدگی کند.

استاندار خراسان جنوبی تاکید کرد: سال 1390 سالی سرشار از موفقیت، تلاش و پشتکار در تمامی بخش‌ها و زمینه‌ها بود که برگزاری نهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی بیت‌الغزل این موفقیت‌ها شد که در کمال آرامش، سلامت، قانونمندی و بدون هیچ‌گونه تاثیرگذاری برگزار شد.

انتهای پیام/ح30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول