اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های گیلان خبر داد

جابه‌جایی 206 هزار مسافر با ناوگان عمومی گیلان

خبرگزاری فارس: مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های گیلان از جابه‌جایی 206 هزار و 709 مسافر با ناوگان حمل و نقل عمومی این استان در طرح نوروزی 91 خبر داد.

جابه‌جایی 206 هزار مسافر با ناوگان عمومی گیلان

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، سبحان‌الله علیپور صبح امروز در جریان بازدید از پایانه مسافری این شهر با تبریک سال نو، اظهار داشت: 16 هزار و 754 بلیت در طرح نوروزی این اداره کل پیش فروش شده است.

وی با بیان اینکه ناوگان اتوبوس، مینی‌بوس و سواری استان در آماده‌باش کامل هستند، افزود: 3 هزار ناوگان حمل و نقل عمومی مسافر گیلان در 121 شرکت مسافری فعالیت دارند.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های گیلان با اشاره به اینکه از 25 اسفند تا پایان اول فروردین 30 هزار و 383 سفر نوروزی در ناوگان حمل و نقل عمومی مسافر این استان انجام شده است، گفت: 206 هزار و 709 مسافر در این سفرهای درون استانی و برون استانی جابه‌جا شده‌اند.

وی، درباره تغییر ساعت رسمی کشور و سئوالات مکرر مسافران از مرکز پیام اداره کل حمل و نقل استان، تصریح کرد: طبق اعلام قبلی، اتوبوس‌های مسافری جاده‌ای با توجه به تغییر ساعت رسمی کشور از ساعت 24 روز اول فروردین 91 طبق ساعت مندرج روی بلیت و ساعت رسمی کشور حرکت می‌کنند.

علیپور، رضایت مسافران و فراهم کردن شرایط سفر ایمن و روان را اولویت اداره کل حمل و نقل و پایانه‌های گیلان دانست و افزود: به منظور فراهم کردن شرایط برقراری ارتباط دوسویه با مسافران و کاربران بخش حمل و نقل جاده‌ای استان علاوه بر توزیع گسترده فرم نظر سنجی از مسافران اتوبوس، از طریق سامانه پیام کوتاه 3000143 و 3000765655 نیز نظر و پیشنهادهای مسافران دریافت و به سرعت به آنها رسیدگی می‌شود.

این مسئول ابراز داشت: نظارت بر عملکرد شرکت‌ها و موسسات حمل و نقل جاده‌ای کالا و مسافر، ساماندهی وضعیت پایانه‌های بار و مسافر، تلاش برای حداکثر استفاده و بهره‌برداری از امکانات و توانمندی‌های حمل و نقل بین‌المللی و ترانزیت در راستای توسعه پایدار از مهمترین وظایف این اداره کل است.

وی، ایجاد زیرساخت‌های مناسب در بخش حمل و نقل جاده‌ای و فراهم شدن راه‌های دسترسی را از جمله معیارهای توسعه یافتگی برشمرد.

علیپور مهمترین دغدغه بخش حمل و نقل را وقوع تصادفات و تلفات رانندگی دانست و اذعان داشت: این وقایع در سال‌های اخیر کاهش یافته است.

وی دلیل اصلی کاهش تصادفات و تلفات رانندگی را افزایش سطح آگاهی و رعایت مردم از قوانین راهنمایی و رانندگی ذکر کرد.

انتهای پیام/ح20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول