اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار تبریز:

سازمان‌های تبریز بدون اطلاع حفاری می‌کنند

خبرگزاری فارس: شهردار تبریز حفاری‌های بدون اطلاع و هماهنگی سازمان‌ها و دستگاه‌های خدماتی استان را از جمله عوامل موثر در تخریب آسفالت معابر و خیابان‌ها برشمرد.

سازمان‌های تبریز بدون اطلاع حفاری می‌کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی شهرداری تبریز، علیرضا نوین اظهار کرد: با توجه به میهمان‌پذیری تبریز طی سال‌های اخیر و کسب رتبه‌های برتر کشوری از سوی این شهر در حوزه گردشگری و تمیزی و زیبایی، امسال و در آستانه نوروز نیز شهرداری تبریز تدارک وسیعی برای آماده‌سازی شهر و اجرای طرح‌های ضربتی و شبانه‌روزی آسفالت و لکه‌گیری معابر و خیابان‌های شهر به ویژه ورودی‌های تبریز دیده است.

شهردار تبریز با تأکید بر اینکه اجرای طرح ضربتی آسفالت اساسی در سطح خیابان‌ها و معابر شهری تبریز ادامه طرح نهضت آسفالت سال‌های گذشته به شمار می‌رود افزود: طرح نهضت آسفالت اساسی خیابان‌ها و معابر شهر تبریز از چهار سال قبل و با یک برنامه زمان‌بندی مشخص برای اجرای فاز به فاز در دستور کار شهرداری قرار گرفت و براساس این برنامه تاکنون بالغ بر 600 میلیارد ریال اعتبار برای تحقق این هدف اختصاص یافته است.

وی گفت: اگر چه طی سال‌های گذشته اقدامات موثری در راستای اصلاح و بهبود وضعیت آسفالت خیابان‌ها و جلب رضایتمندی مردم از سوی شهرداری تبریز و معاونت فنی و عمرانی انجام گرفته با این حال در سال‌جاری و با وجود برودت و سردی هوا و نامساعد بودن شرایط جوی که زمستان زودرس را در تبریز حاکم ساخت، طرح ضربتی آسفالت اساسی به عنوان یکی از مهم‌ترین اولویت‌های عمرانی خدماتی شهرداری در دستور کار قرار گرفت و اعتبارات آن نیز تا سقف دو برابر سال‌های گذشته افزایش یافت.

نوین در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به عملکرد شهرداری تبریز در امر آسفالت اساسی خیابان‌ها و معابر خاطرنشان کرد: با تلاش و همت شهرداری تبریز و مناطق و سازمان‌های تابعه، تاکنون و از ابتدای سال 90 بالغ بر 200 میلیارد ریال آسفالت اساسی و لکه‌گیری در خیابان‌ها و معابر اصلی و فرعی شهر تبریز اجرا شده است.

شهردار تبریز اجرای این حجم از آسفالت اساسی و لکه‌گیری در سطح شهر تبریز را در راستای تحقق اهداف و برنامه‌های تبریز 90 و تحقق شعار نهضت آسفالت ارزیابی و خاطرنشان کرد: از ابتدای سال‌جاری تاکنون و در ادامه اجرای طرح نهضت آسفالت، شهرداری تبریز موفق به آسفالت‌ریزی و اصلاح و ترمیم آسفالت اغلب خیابان‌ها و مسیرهای اصلی شهر تبریز شد و با اجرای این طرح بخش عمده‌ای از خواسته‌ها و نیازهای اساسی شهروندان مرتفع شد.

نوین در عین حال حفاری‌های بدون اطلاع و هماهنگی سازمان‌ها و دستگاه‌های خدماتی استان را از جمله عوامل موثر در تخریب آسفالت معابر و خیابان‌ها برشمرد و ابراز امیدواری کرد سازمان‌های خدماتی بیش از گذشته با شهرداری تبریز همکاری داشته باشند.

شهردار تبریز با اعلام اینکه در آسفالت اساسی بر رعایت دقیق نکات و موارد فنی تأکید شده است، افزود: شهرداری به دلیل حساسیت بالایی که در بحث رعایت نکات فنی در اجرای پروژه‌های عمرانی دارد، طی دستورالعمل‌هایی تأکیدات لازم را در خصوص اعمال و رعایت این دستورالعمل‌ها و اصول فنی ابلاغ کرده و در حال حاضر اجرای طرح آسفالت اساسی با رعایت دقیق موازین فنی انجام می‌گیرد.

وی نظارت بر پخت و آماده‌سازی آسفالت، حمل و پخش، زیرسازی و آسفالت‌ریزی اصولی و کیفیت بالای آسفالت را از جمله مراحل کنترل و نظارت اعمالی بر کیفیت و نحوه آسفالت‌ریزی برشمرد.

نوین گفت: در اجرای طرح ضربتی آسفالت اساسی، مناطق ده‌گانه شهرداری، سازمان عمران و معاونت فنی و عمرانی با بسیج شبانه‌روزی امکانات و تجهیزات خود تلاش می‌کنند تا با اجرای موفق این طرح، رضایت عموم شهروندان و گردشگران نوروزی را جلب کنند.

انتهای پیام/غ30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول