اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

چرای دام در میادین ورودی شوشتر

خبرگزاری فارس: آنچه در شرایط کنونی در همه استان‌ها و شهرهای کشور اتفاق می‌افتد آمادگی برای حضور گردشگران نوروزی است ولی در شوشتر شرایط بسیار متفاوت‌تر از همه کشور است.

چرای دام در میادین ورودی شوشتر

به گزارش خبرگزاری فارس از شوشتر، ورودی‌های شهرستان شوشتر که دهمین اثر ثبت جهانی کشور را در خود جای داده است همگی دارای میادین استقبال است ولی در شرایط کنونی که تنها ساعات‌هایی محدود به تحویل سال باقیمانده است چرای دام و احشام در میادین ورودی شوشتر بیش از پیش آماده نبودن وضعیت را برای حضور گردشگران در شوشتر به نمایش می‌گذارد.

 

 

* چرای دام در میادین شهر شوشتر

چرای دام از ماه‌ها قبل در سطح شهر شوشتر و میادین اصلی شهر باعث اعتراض مردم به شهرداری بوده است و همین مهم باعث شده تا مشکلات زیادی برای گردشگران در شهرستان به وجود آید.

بر این اساس، وجود احشامی مانند اسب، گوسفند، گاو و گاومیش در میادین و فضاهای سبز شهری باعث ایجاد منظر نازیبا در سطح شهر شوشتر شده است.

عضو شورای شهر شوشتر در این باره می‌گوید: چرای دام در سطح معابر شهر شوشتر خلاف قانون است و باید از طریق شهرداری در این باره برخورد شود.

امیر رسولی می‌افزاید: چرای دام علاوه بر ایجاد خسارت برای فضای سبز شهری باعث ایجاد منظری نازیبا در محیط شهری می‌شود و در این باره باید شهرداری و اجرائیات شهرداری اقدامات فوری انجام دهند.

وی تأکید کرد: بر اساس لایحه عوارضات شهرداری ارسال شده به شورای شهر و مصوب سال 89 جمع‌آوری احشام از سطح شهر برای صاحبان آنها جریمه‌های سنگینی دارد که از تصویب شورای شهر گذشته و به تائید رسیده است.

 

* تنها راه ذبح در محل است

شهردار شوشتر در این باره می‌گوید: تنها راه برای جلوگیری از تردد احشام در سطح شهر ذبح در محل است ولی تا کنون درباره اخذ مجوز از مراجع قضایی ناکام بوده‌ایم.

آرش دُر می‌افزاید: شهرستان شوشتر به دلیل عشایر پذیر بودن همیشه با این مشکل روبه رو بوده است و به این دلیل دستگیری صاحبان و جمع‌آوری احشام از امور روزمره شهرداری شوشتر در ماه‌های اخیر بوده است.

وی تأکید می‌کند: باید با این موضوع برخورد جدی شود و یکی از راه‌های اصلی برخورد با این موضوع جلوگیری از اسکان عشایر تا شعاع15 کیلومتری حریم شهر است و در این باره نیز پیشنهادهایی به امور عشایر شهرستان شوشتر داده شده است ولی تا کنون در این باره اقدامی انجام نشده است.

دُر می‌افزاید: در روزهای آتی گشت زنی‌های اجرائیات شهرداری بیشتر خواهد شد و به این دلیل تلاش می‌شود تا چهره‌ای نازیبا از شوشتر در خاطر گردشگران باقی نماند.

گزارش: مجتبی نارنج پور

انتهای پیام/غ10/ژ1001 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول