اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره ارشاد کاشان:

125 کانون فرهنگی هنری در کاشان ثبت شد

خبرگزاری فارس: رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشان گفت: تاکنون تعداد 125 کانون فرهنگی، هنری مساجد شهرستان کاشان به ثبت رسیده است.

125 کانون فرهنگی هنری در کاشان ثبت شد

محمد مهدی صباغی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کاشان اظهار داشت: از تعداد 125 کانون فرهنگی ثبت شده در این شهرستان شش کانون به صورت تخصصی در زمینه ورزش، مهدویت، سرود و تئاتر، گردشگری، قرآن و نماز و عقاید اسلامی فعالیت دارند.

وی با اشاره به افزایش تعداد کتابخانه‌های کانون‌های فرهنگی هنری مساجد شهرستان کاشان از پنج کتابخانه به 45 کتابخانه خاطرنشان کرد: همه کتابداران این کتابخانه‌ها، دوره آموزشی تخصصی کتابداری را اخیراً پشت سر گذاشته‌اند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشان، فعالیت‌های قرآنی در این شهرستان را قابل تقدیر دانست و تصریح کرد: تعداد هفت خانه نور شهرستان کاشان، در زمینه فعالیت‌های قرآنی فعالیت دارند.

به گفته وی یک مرکز شکوفایی بهشت نیز در زمینه آموزش نونهالان رده سنی چهار تا شش سال در زمینه قرآن، نماز، اذان، سرود و شعر فعالیت دارد.

صباغی همچنین فعالیت چهار مرکز دیجیتال کانون‌های فرهنگی هنری شهرک 22 بهمن، کانون الزهرا در خیابان شهید صالحی، کانون بقیه الله العظم قمصر و کانون نهاد قرآن کریم فین بزرگ را در راستای مقابله با جنگ نرم دشمن در فضای سایبری ذکر کرد.

وی یادآور شد: اینترنت پاک، گیم‌نت سالم، آموزش نرم‌افزار و فروش بهترین نرم‌افزارهای منتخب کشور در مراکز دیجیتال به نوجوانان و جوانان ارائه می‌شود.

صباغی ادامه داد: این چهار مرکز دیجیتال در چهار کانون فرهنگی هنری کاشان در شرایط ضروری با ایجاد غرفه‌هایی و استفاده از نیروهای بالقوه این کانون‌ها در راستای مقابله با جنگ نرم دشمن فعالیت می‌کنند.

این مسئول در ادامه با اشاره به چگونگی فعالیت‌های کانون‌های فرهنگی هنری شهرستان گفت: این کانون‌ها با محوریت امام جماعت مساجد فعالیت دارند و امام جماعت از بین جوانان مسجدی  فردی امانتدار و مسئولیت‌پذیر را به عنوان مدیر کانون انتخاب می‌کند.

به گفته وی، طی سال‌های اخیر کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در حد بضاعت به لحاظ امکاناتی و تجهیزاتی در حد قابل قبول به این امکانات تجهیز شده‌اند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان کاشان بیان داشت: توجه ویژه و تمرکز در مدیریت فرهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد، زمینه استفاده بهینه از امکانات و تغییرات موجود را فراهم آورده است.

صباغی در عین حال، عدم هماهنگی و انسجام فعالان این بخش را یکی از آسیب‌های این حوزه دانست و اضافه کرد: برخی از روی ناآگاهی و برخی  نیز به دلیل تعصبات فردی، فعالیت‌های این حوزه را تحت‌الشعاع قرار داده‌اند که این خود یک عیب و آسیب بزرگی است.

وی حوزه فرهنگ را نیازمند توسعه برنامه‌های تأثیرگذار و اثرگذار عنوان و خاطرنشان کرد: همگرایی و هم‌پوشانی در بخش‌های مختلف فرهنگی و هنری موجب می‌شود تا از انجام فعالیت‌های کم‌بازده جلوگیری شود.

به گفته وی بهره‌گیری از هنر برای انتقال یک پیام، گاهی اثر بخشی یک نمایش به مراتب بیشتر از یک سخنرانی اثرگذار و تأثیرگذار است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشان تأکید کرد: همه ساله باید درحوزه فکر فرهنگی و تولید نظام‌های فرهنگی، تولید فکر اندیشه داشته باشیم.

این مسئول اذعان داشت: اکثر فعالیت‌های کانون باید زمینه‌ساز رشد افراد جامعه باشد تا جامعه انسان‌هایی آگاه، دشمن‌شناس، بصیر، جریان‌ساز، عدالت‌خواه، آزاده، شجاع و عاشق به میهن و ولایت داشته باشد.

انتهای پیام/ ن20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول